hubalon Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Har provat mig igenom ett helt gäng, men Windows 7 "spottar ut dem" och säger att "det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad" ?? Edited August 28, 2009 by hubalon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Har acer och när jag installerade w7 på annan partion så installerade jag inga drivrutiner, men kom en genom update som var annat än på C-disk dvs betaversion för w7.har du provat söka själv genom update ? alternativt söka i enhetshanteraren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Har acer och när jag installerade w7 på annan partion så installerade jag inga drivrutiner, men kom en genom update som var annat än på C-disk dvs betaversion för w7.har du provat söka själv genom update ? alternativt söka i enhetshanteraren. Har letat överallt, och har bara w7 på disken. Men den är installerad idag så det kan ju komma ngt via update så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Har letat överallt, och har bara w7 på disken. Men den är installerad idag så det kan ju komma ngt via update så småningom. Du kan konfigurera Windows 7 för att hämta och installera drivrutiner automatiskt... en av W7´s stora fördelar. Nu kan jag ju inte garantera att windows hittar drivrutiner till precis allting, men det mesta skall fungera... och bättre blir det med tiden! Man får komma ihåg att Windows 7 inte ens har börjat säljas ännu! Gör så här: Gå till Kontrollpanelen/Enheter och skrivare... Högerklicka på den enhet som heter detsamma som din dator... enheten som ser ut som en extern disk. Välj "Inställningar för enhetsinstallation"... och ställ in efter eget val! Starta om datorn och håll tummarna för att det finns fungerande drivare till ditt ljudkort! Edited August 28, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Du kan konfigurera Windows 7 för att hämta och installera drivrutiner automatiskt... en av W7´s stora fördelar. Nu kan jag ju inte garantera att windows hittar drivrutiner till precis allting, men det mesta skall fungera... och bättre blir det med tiden! Man får komma ihåg att Windows 7 inte ens har börjat säljas ännu!Gör så här: Gå till Kontrollpanelen/Enheter och skrivare... Högerklicka på den enhet som heter detsamma som din dator... enheten som ser ut som en extern disk. Välj "Inställningar för enhetsinstallation"... och ställ in efter eget val! Starta om datorn och håll tummarna för att det finns fungerande drivare till ditt ljudkort! Du kan också använda ett fristående drivrutinsprogram som t.ex. Driver Detective för att göra uppgraderingarna. Har du fungerane drivrutiner för en annan version av Windows? Kanske till och med så att du uppgarderar från XP och det bara finns drivrutiner för XP. Det finns möjlighet att installera drivrutiner för XP genom att högerklicka på setupfilen (till ljuddrivrutinen) gå till egenskaper/Andra fliken (som jag inte kommer på vad den heter) och klicka i köra i XP läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Du kan också använda ett fristående drivrutinsprogram som t.ex. Driver Detective för att göra uppgraderingarna.Har du fungerane drivrutiner för en annan version av Windows? Kanske till och med så att du uppgarderar från XP och det bara finns drivrutiner för XP. Det finns möjlighet att installera drivrutiner för XP genom att högerklicka på setupfilen (till ljuddrivrutinen) gå till egenskaper/Andra fliken (som jag inte kommer på vad den heter) och klicka i köra i XP läge. Med skohorn och konsistensfett lyckades jag klämma in en gammal XP-driver som funkade. Men installationen motsade sig själv. Å ena sidan sa den att den inte hittade ngt OS som passade. Men bakom det fönstret stod det att installationen lyckats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts