Gå till innehåll

Problem med mobilt internet(Tele2)


Recommended Posts

Har problem med mobilt internet (Tele 2 mini) på vår klubbdator med Xp som operativsystem. Det fungerar med min privata laptop som har Vista om denna står sidan om klubbdatorn så det bör inte bero på svagt nät.

Någon som har några tips angående inställningar och speciella uppdateringar som kan behövas? Nämnas kan att datorn inte är uppdaterad mer än till XP sp3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är problem,fungerar det inte alls? Vilket modem har du?

Kan det vara uppdateringar av modemet som behövs,finns på Tele2s hemsida!

http://www.tele2.se/stora-foretag/kundserv...adera-E220.html

Mvh MrO

Modemet heter "Huaweie1750". Första gången jag provade det fungerade det en liten stund sen slutade det fungera igen. Jag ska testa att hämta nya drivrutiner. Återkommer om några dagar för jag har inte datorn hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du säger att de rör sig om en klubbdator, då tänker jag på en dator med flera användarkonton förutom Administratörskontot. Har ni tittat efter så modemets programvara osv har installerats i rätt mappar?

Ligger filerna fel så kan ju modemet hindras ifrån & köras av användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du säger att de rör sig om en klubbdator, då tänker jag på en dator med flera användarkonton förutom Administratörskontot. Har ni tittat efter så modemets programvara osv har installerats i rätt mappar?

Ligger filerna fel så kan ju modemet hindras ifrån & köras av användaren.

Det har du rätt i. Ska kolla det nästa gång så att alla användare kan använda modemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...