Gå till innehåll

Ful fisk i nätet?


Recommended Posts

Hej!

Någon som vet vad detta är??

Mvh

Mats H

Riskprogram påträffades

Application.Generic.63670 (Riskprogram)

* C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BFLV9DUZ\upgrade[2].cab\upgrade.exe

* C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BFLV9DUZ\upgrade[2].cab Åtgärd: placerad i karantän

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att det har laddats ner något program som antivirusprogrammet inte tyckte var bra. Mer än så går inte att säga utifrån den informationen. Har programmet körts?

Absolut inte!

Inget som jag/vi kan ha installerat i allafall, medvetet! UAC skriker högt här.

Vilket är bra, vi har lite olioka datorvanor!!!!

Kan ju tänkas att det kommer från Facebook, min fru använder FB!

Hon blev omdirigerad till en "falsk antiviruscannersida", långt ord, i fredags.

Hon stängde ned sidan ganska snabbt, sen körde jag Malwarebytes, W Defender o F-Secure snabbscanningar.

Inget resultat! Men detta fastnade i den schemalagda virus scanningen, nu ikväll/natt!

Nej jag tänkte nog närmast att det ska väck!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Broende på hur hårt du ställt antivirusprogrammet och om du litar på det, så är det väl bara att tömma karantänen. Så gör jag när något hamnar i karantän. Alla riskprogram behöver ju inte heller vara virus. Eller vänta några dagar innan du rensar karantänen, så märker du väl om något inte skulle funka.

För information så använder jag NOD32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tänkas att det kommer från Facebook, min fru använder FB!

Hon blev omdirigerad till en "falsk antiviruscannersida", långt ord, i fredags.

Hon stängde ned sidan ganska snabbt, sen körde jag Malwarebytes, W Defender o F-Secure snabbscanningar.

Inget resultat!

Då är det säkert en rest från det tillfället. Om inte F-secure kunde lägga filen i karantän så är det i alla fall inte någon aktiv fil och de kommer att försvinna med tiden när annat fylls på i mappen för tillfälliga internetfiler. Fast det ser ju ut som att F-secure har lagt filen i karantän.

UAC är jättebra och kan stoppa mycket. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det säkert en rest från det tillfället. Om inte F-secure kunde lägga filen i karantän så är det i alla fall inte någon aktiv fil och de kommer att försvinna med tiden när annat fylls på i mappen för tillfälliga internetfiler. Fast det ser ju ut som att F-secure har lagt filen i karantän.

UAC är jättebra och kan stoppa mycket. :D

Jodå, filen ligger i Karantän!

Så kommer att "deleta"!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...