Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hmm ok, sitter tyvärr inte på min win 7 för stunden, men jag skulle kunna kolla detta när jag väl är hemma igen. Om ingen annan har lyckats hjälpa dig innan jag kommit hem dvs :rolleyes:

EDIT.

hittade detta på nätet.

122094d1251974331-how-delete-network-connections-windows-7-2009-09-03_033559.png

Försök att hitta till detta fönster så borde du ha din vpn anslutning där :)

Edited by Snoffa
Posted
Hmm ok, sitter tyvärr inte på min win 7 för stunden, men jag skulle kunna kolla detta när jag väl är hemma igen. Om ingen annan har lyckats hjälpa dig innan jag kommit hem dvs :rolleyes:

EDIT.

hittade detta på nätet.

122094d1251974331-how-delete-network-connections-windows-7-2009-09-03_033559.png

Försök att hitta till detta fönster så borde du ha din vpn anslutning där :)

Nej, det där är väl Vista? Eller också är det jag som har fått hjärnsläpp :)

Posted
Ok, du har automatisk inloggning, då fungerar mitt tips dåligt :) Om du använder välkomstskärmen så dyker ikonen upp i nedre högra hörnet.

Stämmer! Jag vill att allt ska vara så automatiserat som möjligt :) Märkligt att det ska vara så svårt att hitta en lösning på problemet...

Posted
Stämmer! Jag vill att allt ska vara så automatiserat som möjligt :) Märkligt att det ska vara så svårt att hitta en lösning på problemet...

Problemet är löst!

Jag skapade en rasdial.bat med anslutningens namn, användarnamn och lösenord och placerade den i system32. Skapade sen en genväg i autostart. Startade om burken och det funkade :)