Gå till innehåll

Äldre drivrutiner


Adnerzzon

Recommended Posts

För nu knastrar, poppar o klickar det väldigt mycket. Om jag t.ex har musik på o bläddrar i listen i Browsern är det olidligt....

Finns någon länk till äldre drivrutin? Eller någon som har den fd. d rivern på HD'n? Som jag kan prova o se om problemet finns kvar.

Kortet det gäller är ett SB X-Fi Extreme Gamer Fatal1ty

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

När jag började betatesta Windows 7 råkade jag ut för samma problem med mitt Creative Audigy 2 ZS. Jag hade knasterproblem med det redan i Vista och trodde alltid att berodde på dåliga drivrutiner. I Windows 7 blev det bara värre... jag tog ur det och har sen dess kört med mitt inbyggda 7.1 kort. För ett tag sen satte jag i kortet i dotterns dator och se på fanken... det var samma där. På så sätt konstaterade jag att kortet var kasst...

Om detta kan stämma in på dig vet jag inte. Men stoppa in det i en annan dator och installera drivisarna. Funkar det då... ja, då vet du iaf.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är åter löst.

Proceduren denna gång var dock annorlunda.

  • Avinstallerade allt som har något att göra med "Creative" med Revo Uninstaller.
    Rensade även skräpet efter avinstallation genom att ta bort "Creative"-mappar i både "program" och "progam appdata".
    Samt gick jag igenom datorns register med "Regedit".
    Fixade det sedan med "Comodo System Cleaner". Körde även en omgång med Adv. System Cleaner.
    Startade om datar i felsäkert läge. Körde därefter "DriverSweeper".
    Omstart.
    Skillnaden nu är att jag lät Windows Vista själv installera drivern. Inget är hämtat/installerat från Creative's hemsida.
    Inget annat förutom driver är nu installerad.

Funkar bra just nu får jag väl med risk för ändring.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...