Gå till innehåll

DVD Dual layer


CGD

Recommended Posts

Jag har prövat att bränna backupper på filmer till DL DVD. Men resultatet blir inte vad jag hade väntat. Om jag kör direkt från skiva till skiva så verkar det bli någorlunda OK. Men om jag utgår från en ISO fil så tycks det bli konstigt. DVD speleran verkar inte riktigt hitta. Kan det vara problem med vad som hamnar på vilket skikt.

Någon som har lite erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligast problemet är att DVD spelaren inte gillar brända skivor om den har några år på nacken.

Att bränna från en ISO fil kan vara ett problem om brännarprogrammet är kasst på att sätta en fungerande lagerbrytning (layer-break) under bränningen. Har du en .mds/.dvd fil med samma namn som .iso filen, så brukar lagerbrytningen finnas i den.

Vilket program använder du för att bränna? Märke på skivorna? Uppspelningsproblem på båda lagren?

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren är en rätt ny Yamaha S663. Kör brända enkel DVD utan problem. Jag har bränt DL ISO med Nero eller DVD Decrypter och från DVD till DVD DL med DVD Fab 5 eller 6. Huruvida jag haft bara ISO filen eller även dess följefil kommer jag inte ihåg.

I ditt svar skriver du inget om du har egna erfarenheter och hur dessa isåfall är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...