Gå till innehåll

Hur får man igång AutoPlay i W7?


PCGuiden

Recommended Posts

I vista och xp kommer det upp en popupruta med val varför kommer den inte upp i Windows7 när man pluggar i pinnen

Har man dessutom Portable apps installerat så kommer det alternativet också upp i XP och vista men inte i Windows7

Någon som vet eller har en fix för att den funktionen skall funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Control Panel/Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> AutoPlay

Är AutoPlay ibockat?

Då jag stoppar i ett USB-minne, så poppar rutan med val upp.

Hur får man den att bli klassisk

Märker nu att inte ens mina externa diskar kommer upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har inte något att testa med men sök upp och starta gpedit.msc i sökfältet i startmenyn och gå till Computer configuration > Administative templates > Windows components > AutoPlay policies och testa dig fram genom att justera värdena i dessa inställningar.

Det går naturligtvis att laborera med dom värden du pekar på, men om jag inte minns fel så är just autoplay för usb devices, inaktiverat "by default" i W7...! :unsure:

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag vill minnas att man gjorde någon ändring när det gäller just usb-minnen, för att förhindra "malware intrusion"... har för mig att man även patchade Vista på samma sätt?

Edit:

Orkar inte kolla jag heller, eftersom stänga av autoplay ligger på "top 5" på min todolist!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag inte minns fel så är just autoplay för usb devices, inaktiverat "by default" i W7...! :unsure:

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag vill minnas att man gjorde någon ändring när det gäller just usb-minnen, för att förhindra "malware intrusion"... har för mig att man även patchade Vista på samma sätt?

Inte inaktiverat i de två versioner, Ultimate och Enterprise, som jag använder, utan AutoPlay är aktiverat.

För mig ligger vanligtvis 'inaktivera AutoPlay' bland de 10 på att-göra-listan direkt efter en installation, men har alltså inte gjort det i Windows 7.

post-591-1255760917,18_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte inaktiverat i de två versioner, Ultimate och Enterprise, som jag använder, utan AutoPlay är aktiverat.

Ok... då minns jag fel alltså... men något var det man ändrade i autoplay-funktionen, Kan inte komma på vad. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som inaktiverats i Windows 7 (och XP och Vista) är att inget körs igång automatiskt som det kunde göra tidigare, om man pluggar in en USB-pinne. Däremot kan man fortfarande starta saker manuellt, därför tänkte jag att det eventuellt går att aktivera funktionaliteten som var tidigare men jag gissar att det inte går (vilket inte är så konstigt eftersom det är en säkerhetsrisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...