Xophile Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 De officiella kraven är 16Gb och jag har en C:\ partition med 21Gb utrymme totalt. Klarar sig W7 på det? Jag kommer att lägga swapfil och mina dokument på en annan partition. Stänger dessutom av systemåterställning och kör inga jättestora program. Vad säger expertpanelen? Stort tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Min Win7 partition använder just 21GB och då har jag några GB installerat i Program Files. Så ska du inte installera många/tunga program där så bör du klara dig men det blir ganska tajt. Edited September 29, 2009 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xophile Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Några andra erfarenheter? Kan installationsprogrammet justera storleken på min C:\? Jag har nämligen 50Gb ledigt på D:\ (som ligger på samma disk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielk Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) Min Win7x64-installation använder 15,6 GB nu och har funnits sen vi fick "tack-licensen". I stort sett inga program installerade på systempartitionen men ett användarkonto som tar runt 1,3 GB. Ingen restore eller liknande igång. Och jag bytte språk från engelska till svenska, borde väl ge några MB i "straff". Jag var lite morgontrött och skrev fel siffror förut. Jag skulle vilja säga att det går. Program kan ju alltid installeras på den partitionen med ledigt utrymme. Edited October 1, 2009 by danielk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) Jag har en EEEpc 900 med win7 RTM. open office, Firefox, Foxit reader plus lite till. Jag har 4,96GB ledigt av 14,8GB fungerar förträffligt. Edited October 1, 2009 by munketh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) De officiella kraven är 16Gb och jag har en C:\ partition med 21Gb utrymme totalt.Klarar sig W7 på det? Jag kommer att lägga swapfil och mina dokument på en annan partition. Stänger dessutom av systemåterställning och kör inga jättestora program. Vad säger expertpanelen? Stort tack! Du nämner inte om du ska köra x32 eller x64 bitars, x64 tar mer plats på disken. Min x64 C: partition är 40 GB varav windows tar 18 GB utan några program installerade. Lagom partition är ca 40 -50 GB med tanke på kommande uppdateringar. Edited October 1, 2009 by Lasseska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts