Gå till innehåll

Vilka Program I Windows 7 Home Premium


Lasse B

Recommended Posts

Om du menar vilka Windowsprogram så är det en minskande skara program, du kan se mer information på http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions . Vad gäller programmen så är det Windows Live som gäller, då många program lyfts ut från operativsystemet och istället laddas hem via http://download.live.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar vilka Windowsprogram så är det en minskande skara program, du kan se mer information på http://en.wikipedia....ows_7_editions. Vad gäller programmen så är det Windows Live som gäller, då många program lyfts ut från operativsystemet och istället laddas hem via http://download.live.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

en punk i länken som stenis postade som gör den "bruten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade , finns java, adobe reader, flashplayer med mera.

De om detta.

Ha en bra kväll.

LB

Nej inget av dessa program ingår i installationen av Windows 7, inte heller i Vista utan dessa för laddas ner separat från tillverkarnas hemsidor.

Jag kör Win7 x64, och alla de nämnda fungerar utan problem för mig, (java, flash, shockwave, adobe reader, paint.net, ultramon .. osv, undrar du över något speciellt program så skicka gärna en länk så kan jag testa det åt dig)

Windows Photo Gallery, Windows Calendar, Windows Movie Maker och Windows Mail är det som är bortplockat ur Windows 7.

Annars borde det väl vara Internet Explorer, Media Center?, Windows Media Player, Windows update.. som ingår.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget av dessa program ingår i installationen av Windows 7, inte heller i Vista utan dessa för laddas ner separat från tillverkarnas hemsidor.

Jag kör Win7 x64, och alla de nämnda fungerar utan problem för mig, (java, flash, shockwave, adobe reader, paint.net, ultramon .. osv, undrar du över något speciellt program så skicka gärna en länk så kan jag testa det åt dig)

Windows Photo Gallery, Windows Calendar, Windows Movie Maker och Windows Mail är det som är bortplockat ur Windows 7.

Annars borde det väl vara Internet Explorer, Media Center?, Windows Media Player, Windows update.. som ingår.

Nu kommer den absolut sista frågan.

Har du möjligtsvis en länk till följande som fungerar med Windows 7 Home Premium, är osäker om dom jag har i dag fungerar till 7 an.

Det gäller alltså Java, Adobe Reader, och Adobe Flash Player som fungerar på 7 an.

Dom jag har i dag, funkar ju på Vistan, men jag vet ju inte om dom funkar på 7 an, osäker som F..n

Så det finns alltså inget fotoprogram i 7 an, men det finns välan att ladda ner.

Skall nog gå på Tekniska och kolla runt, och fråga lite.

Nu får det räcka med frågor för i dag.

Go Natt Alla Trevliga, Hjälpsamma.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda fotoprogram jag provat/kör i Windows 7 är paint.net och Paint som finns med i Windows och dessa funkar utan problem.

Skulle nog säg att de flesta vista applikationer fungerar i 7an.

På javas hemsida står inget om Windows 7, men det fungerar utan problem (x64)A

Adobe reader 9.2 finns nedladdning för Windows 7

Adobe flash säger xp/vista men fungerar i Windows 7 (x64)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda fotoprogram jag provat/kör i Windows 7 är paint.net och Paint som finns med i Windows och dessa funkar utan problem.

Skulle nog säg att de flesta vista applikationer fungerar i 7an.

På javas hemsida står inget om Windows 7, men det fungerar utan problem (x64)A

Adobe reader 9.2 finns nedladdning för Windows 7

Adobe flash säger xp/vista men fungerar i Windows 7 (x64)

Det blev en fråga till, fungerar det även med 32 bit, om jag nu av någon andledning lägger in det ändå.

Go Natt.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en fråga till, fungerar det även med 32 bit, om jag nu av någon andledning lägger in det ändå.

Go Natt.

LB

Menar du fungerar det att lägga in 32-bitars program ÄVEN om jag har 64-bitasrprogram? Ja det gör det. Om du går till Utforskaren och tittar på undermapparna så ser du att det i ett 64-bitars operativ finns TVÅ programbibliotek Program files och Program files (x32). Du väljer själv om du installerar ett 64-bitarsprogram eller ett 32-bitarsprogram. Anledningen till att man väljer 32-bitars kan vara att 64-bitars ännu inte är färdigutvecklat (som t.ex. som för Firefox och plug-ins) eller att du gillar det som du har haft och vill jobba vidare med det.

Nu är det bara 1 dag, 15 timmar och 35 minuter innan distributionen av Windows 7 börjar och 2 dagar till du kan springa till affären och köpa ett exemplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...