Gå till innehåll

webcamera ?


margrehte

Recommended Posts

Då min son börjar få sämre att prata så har jag införskaffat CANYON WEBCAMERA med microfon,installationen verkar enkel men när jag nu har vista home basic som brukar få spatt så fort jag vill göra annat än surfa så hoppas jag på er,har sökt på nätet efter information men det enda jag fick upp var skype och ladda ner knapp,förstår att min son behöver samma program som jag,är det så enkelt som det verkar ? råd ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta med webcam är nytt för mej så kan jag inte veta vad jag vill veta :-) bara allmänt hur det fungerar,då ni inte nämner virus ihop med skype så kör jag cd-skivan och sen laddar ner skype,brukar ju vara info på skivan men helst skulle jag vilja läsa instruktioner för hur det fungerar innan installation.Tack för era svar.

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta med webcam är nytt för mej så kan jag inte veta vad jag vill veta :-) bara allmänt hur det fungerar,då ni inte nämner virus ihop med skype så kör jag cd-skivan och sen laddar ner skype,brukar ju vara info på skivan men helst skulle jag vilja läsa instruktioner för hur det fungerar innan installation.Tack för era svar.

Skype är nog ganska riskfritt... betydligt mindre utsatt och säkrare än t.ex Live Messenger. Installera först kameran och sedan Skype, så ger det mesta sig självt! Skype kommer omedelbart att hitta kameran och sedan är det upp till dig att konfigurera hur den skall användas... det gör du i Skype´s inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det installerat, dock får jag inte mikrofonen att fungera,har realtek oinstallerat i datorn då systemet varnar för problem om den installeras,skall jag ändå installera.Har ljudingångar bak på datorn,en ljusgrön som hör ihop med skärmens inbyggda högtalare (line out) ljusblå (line in)som jag satt webbcam i/ mic (rosa) sen finns gul/rosa/grå/svart som jag inte vet men testat blå/grön/rosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...