Lasse B Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Vet någon på ett ungefär hur lång tid det tar att lägga in en fullversion av Windows 7 ?? LB Quote
Japanmannen Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 De gånger jag installerat 7:an har det alltid gått på under 20 minuter. Quote
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 De gånger jag installerat 7:an har det alltid gått på under 20 minuter. Kanon, en ominstallation av vista tar ju förskräckligt lång tid. Det var alles för i dag. Ha en bra kväll LB Quote
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 (edited) Formateringen tar ju också tid OK, du menar när den rensar med mera ?? det får ta den tid det behöver. Har varit lite osäker på mig själv om jag skulle fixa att lägga in 7 an, men efter allt mailande och alla bra svar, så börjar jag nu att känna mig säker på att det fixar sig. En fråga till dig, kommer datorn att ta bort allt Vista, rubbet, får man en fråga om det i så fall ?? Behöver man själv avinstalera något ex Norton med mera, eller sköter det sig självt. Nu återstår bara en dag, sen lägger jag in det. Ha en bra kväll JoWa. LB Edited October 22, 2009 by Lasse B Quote
JoWa Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Formatering innebär att allt på den valda disken eller partitionen tas bort. Om du gör en ”ren” installation av 7, alltså inte en uppgradering från Vista, tas Vista och allt annat (program och dokument m.m.) bort i samband med formateringen. Quote
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 (edited) Formatering innebär att allt på den valda disken eller partitionen tas bort. Om du gör en ”ren” installation av 7, alltså inte en uppgradering från Vista, tas Vista och allt annat (program och dokument m.m.) bort i samband med formateringen. Jag skaffar me en fullversion av Windoe Home Premium Pris ca; 1,900:- det kan det välan vara värt. Är det du menar med ren installation?? eller ?? LB Edited October 22, 2009 by Lasse B Quote
JoWa Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Om du har en fullversion av Windows 7 kan du troligen välja om du vill göra en ren installation eller uppgradering från Vista, men jag är inte den rätte att beskriva installation av W7… Quote
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Om du har en fullversion av Windows 7 kan du troligen välja om du vill göra en ren installation eller uppgradering från Vista, men jag är inte den rätte att beskriva installation av W7 Okej, jag trode bara att du hade windows 7. Tackar LB Quote
Silenz Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Ja man kan välja. Installationen går riktigt snabbt. Beror nog lite på hårdvaran också men knappast mer än 15-20 min Quote
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Sista,absolut sista frågan. Fungerar CCleaner ihop med W7 ?? Tack för i kväll. LB Quote
Recommended Posts