Gå till innehåll

Windows 7 upgrade advisor


salala

Recommended Posts

Har haft den engelska versionen av Windows 7 upgrade advisor installerad på min dator. Såg att det fanns en svensk version och tog bort den engelska. När jag skall installera den svenska versionen går detta inte. Efter det att jag godkänt "kontroll av användarkonto" händer ingenting. Har försökt att återinstallera den engelska versionen men med samma resultat. Vet genom den engelska versionen att min dator är ok med Windows 7 men tycker inte om när det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet kommer att bli detsamma, så det behöver du nog inte bry dig om. Lite konstigt att det inte går att avinstallera den engelska dock. Men som sagt, när du installerar Windows 7 så är det ju strunt samma.

Mange

Jo det gick att avinstallera den engelska versionen men inte att återinstallera varesig den svenska eller engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill luska vidare så går det rätt enkelt :

Tanka hem Windows 7 Upgrade Advisor och starta en cmd.exe med adminrättigheter. Bläddra dig fram till där filen ligger och kör "Windows7UpgradeAdvisorSetup.exe /c" och specificera sedan en mapp där du vill packa upp filerna. Gå sedan till mappen och kör MSI-filen för den plattform du har (x86 eller x64). Om man kollar i skriptet runfirst försöker installationen om du kör via wuasetup först ta bort redan installerade versioner av Upgrade Advisor. Kanske är det något som spökar där och i så fall kringgår du det genom att köra MSI-filen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...