Gå till innehåll

Windows Startar


candela

Recommended Posts

Undrar varför "Windows startar" dyker upp när jag nu har installerat Windows 7 Home Premium? Tänkte inte på det när jag körde RC-versionen.

Vill komma direkt till skrivbordet och slippa Windows startar och välkomstskärmen.

Tacksam för hjälp att lösa detta.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Klicka på start, skriv msconfig och tryck enter. Gå till systemstart, bocka i "Starta utan Grafiskt Gränssnitt". Då visas inte första skärmbilden! Hämta gärna hem tweakslogon för att sedan ändra välkomstskärmen. Jag gjorde en helt svart jpg-bild på 30 kB och bytte. Nu allt svart, tills man kommer in på skrivbordet, förutom lite text.

Mvh// Sunshine

post-8087-1256554580,07_thumb.jpg

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen att datorn får gå i vila. Men kolla vad som händer då man stänger av strömtillförseln! Kallstart att föredra för min del iallafall. ;)

När jag lämnar datorn för en längre tid så bryter jag strömtillförseln helt & hållet, inget skall stå på och dra sina fjuttiga Watt här inte.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ofta trådskapare är dåliga på att följa upp sina inlägg, men inte så att personen är ute efter att slippa klicka på användarnamnet på startskärmen för att sedan komma till skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ofta trådskapare är dåliga på att följa upp sina inlägg, men inte så att personen är ute efter att slippa klicka på användarnamnet på startskärmen för att sedan komma till skrivbordet?

Hej si3rra,

Har faktiskt provat Stenis förslag och även sett hur Sunshines kommentar verkar.

I xp kunde man stänga av i viloläge och när man startade om så kom man in direkt där man avslutade.

Med Stenis förslag måste datorn tyvärr vara i standby-läge.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...