candela Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Undrar varför "Windows startar" dyker upp när jag nu har installerat Windows 7 Home Premium? Tänkte inte på det när jag körde RC-versionen. Vill komma direkt till skrivbordet och slippa Windows startar och välkomstskärmen. Tacksam för hjälp att lösa detta. Mvh candela Quote
gsb Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Detta meddelande får du nog leva med... Det är en del av startprocessen och fanns även i RC. /G Quote
Sunshine Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 (edited) Hej! Klicka på start, skriv msconfig och tryck enter. Gå till systemstart, bocka i "Starta utan Grafiskt Gränssnitt". Då visas inte första skärmbilden! Hämta gärna hem tweakslogon för att sedan ändra välkomstskärmen. Jag gjorde en helt svart jpg-bild på 30 kB och bytte. Nu allt svart, tills man kommer in på skrivbordet, förutom lite text. Mvh// Sunshine Edited October 26, 2009 by Sunshine Quote
Andreas Stenhall Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Låt datorn gå ner i Vila istället för att stänga av den så startar datorn på ett par sekunder och du kommer direkt till skrivbordet. Quote
Sunshine Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 (edited) Visserligen att datorn får gå i vila. Men kolla vad som händer då man stänger av strömtillförseln! Kallstart att föredra för min del iallafall. När jag lämnar datorn för en längre tid så bryter jag strömtillförseln helt & hållet, inget skall stå på och dra sina fjuttiga Watt här inte. Edited October 26, 2009 by Sunshine Quote
si3rra Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Tycker ofta trådskapare är dåliga på att följa upp sina inlägg, men inte så att personen är ute efter att slippa klicka på användarnamnet på startskärmen för att sedan komma till skrivbordet? Quote
candela Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Tycker ofta trådskapare är dåliga på att följa upp sina inlägg, men inte så att personen är ute efter att slippa klicka på användarnamnet på startskärmen för att sedan komma till skrivbordet? Hej si3rra, Har faktiskt provat Stenis förslag och även sett hur Sunshines kommentar verkar. I xp kunde man stänga av i viloläge och när man startade om så kom man in direkt där man avslutade. Med Stenis förslag måste datorn tyvärr vara i standby-läge. /candela Quote
Manneman Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Tycker ofta trådskapare är dåliga på att följa upp sina inlägg Nog det bästa inlägget på ett tag... Quote
Recommended Posts