CGD Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Jag har idag Windows XP Pro och vill att Windows 7 skall kunna allt som XP Pro kan. Vilken Windows 7 måste jag då köpa? Jag har tagit en titt på Microsoft sida" http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/compare" men tycker inte det framgår riktigt där. Jag kommer ju att köra Windows 7 enbart på svenska och BitLocker är jag fundersam på att jag har behov utav. Däremot använde jag mig idag utav XP:s säkerhetssystem och styr tillgången till filer och kataloger olika för olika användare. Quote
perbear Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Jag har idag Windows XP Pro och vill att Windows 7 skall kunna allt som XP Pro kan. Vilken Windows 7 måste jag då köpa? Eftersom du inte känner att du har behov av BitLocker och de andra extragrejerna i Ultimate så är det Windows 7 PRO(fessional) som du är ute efter. Quote
Andreas Stenhall Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Du klarar dig antagligen mycket bra med Professional eftersom det är motsvarande Windows XP Professional. Ultimate innehåller saker som BitLocker och andra företagsspecifika funktioner som DirectAccess-stöd och mycket annat som man som hemanvändare inte har användning för. Quote
hakbr Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Hej hej. Som Stenis säger så är Ultimate att skjuta över målet. Dock finns det ju ett alternativ till, om du är volymlicenskund så har du ju möjlighet att köpa till SA till Pro vilket ger dig Enterpriseversionen istället. Det medför tillgång till BitLocker, DirectAccess, BranchCache och lite annat smått och gott. I de flesta fall (om det är hemmabruk vi pratar om) så är Home Premium fullt tillräckligt. Quote
Recommended Posts