Gå till innehåll

Vilken Windows 7


CGD

Recommended Posts

Jag har idag Windows XP Pro och vill att Windows 7 skall kunna allt som XP Pro kan. Vilken Windows 7 måste jag då köpa?

Jag har tagit en titt på Microsoft sida" http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/compare" men tycker inte det framgår riktigt där. Jag kommer ju att köra Windows 7 enbart på svenska och BitLocker är jag fundersam på att jag har behov utav. Däremot använde jag mig idag utav XP:s säkerhetssystem och styr tillgången till filer och kataloger olika för olika användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag Windows XP Pro och vill att Windows 7 skall kunna allt som XP Pro kan. Vilken Windows 7 måste jag då köpa?

Eftersom du inte känner att du har behov av BitLocker och de andra extragrejerna i Ultimate så är det Windows 7 PRO(fessional) som du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej.

Som Stenis säger så är Ultimate att skjuta över målet.

Dock finns det ju ett alternativ till, om du är volymlicenskund så har du ju möjlighet att köpa till SA till Pro vilket ger dig Enterpriseversionen istället.

Det medför tillgång till BitLocker, DirectAccess, BranchCache och lite annat smått och gott.

I de flesta fall (om det är hemmabruk vi pratar om) så är Home Premium fullt tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...