Gå till innehåll

Språkpaket win7


boxxen

Recommended Posts

nu kommer frågan jag har ruvat på ett tag...Om det är installerat svenskt språkpaket i engelsk win7 verson, är den då fortfarande engelsk verson gällade tex updates etc etc eller är det svenska updates som gäller.

jaja skratta inte :)

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat svenskt språkpaket i engelsk win7 x-64 verson,men får fortfarande engelsk text i t ex startmenyerna? Måste jag göra någom ytterligare inställning för att det skall fungwra?

Se ovanståend inlägg! Sorry, tänkte jag inte på!

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat svenskt språkpaket i engelsk win7 x-64 verson,men får fortfarande engelsk text i t ex startmenyerna? Måste jag göra någom ytterligare inställning för att det skall fungwra?

Kontrollpanelen/Nationella inställningar och språkinställningar... gå igenom alla flikar, ALLT skall ändras till Svenska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen/Nationella inställningar och språkinställningar... gå igenom alla flikar, ALLT skall ändras till Svenska!

TACK :) Står dock fortfarande Wellcome och inte Vällkommen när jag startar upp datorn!?

Redigerad av Gero
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK :) Står dock fortfarande Wellcome och inte Vällkommen när jag startar upp datorn!?

Welcome kommer du aldrig ifrån hur mycket inställningar du än gör i Nationella inställningar och språkinställningar. Det är i princip det enda som är på engelska efter ett installerat svenskt språkpaket.

När du startar "vet" inte Windows att du har lagt på ett språkpaket på den engelska versionen.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welcome kommer du aldrig ifrån hur mycket inställningar du än gör i Nationella inställningar och språkinställningar. Det är i princip det enda som är på engelska efter ett installerat svenskt språkpaket.

När du startar "vet" inte Windows att du har lagt på ett språkpaket på den engelska versionen.

Oki...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welcome kommer du aldrig ifrån hur mycket inställningar du än gör i Nationella inställningar och språkinställningar. Det är i princip det enda som är på engelska efter ett installerat svenskt språkpaket.

När du startar "vet" inte Windows att du har lagt på ett språkpaket på den engelska versionen.

Helt riktigt! Minns nu att vi har avhandlat detta tidigare. Den "Internationella" versionen kanske helt enkelt SKALL ha en internationell välkomstskärm! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt! Minns nu att vi har avhandlat detta tidigare. Den "Internationella" versionen kanske helt enkelt SKALL ha en internationell välkomstskärm! ;)

Hej. Mitt första inlägg på detta eminenta forum.

Jag har haft Win 7 Enterprise 90-dagars testversion installerad på min dator i en dryg månad nu och den är ju i grunden på engelska, har tagit hem språkpaketet på svenska och ändrat inställningarna som "e-son" hänviar till och på min dator visas det "Välkommen" vid uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Mitt första inlägg på detta eminenta forum.

Jag har haft Win 7 Enterprise 90-dagars testversion installerad på min dator i en dryg månad nu och den är ju i grunden på engelska, har tagit hem språkpaketet på svenska och ändrat inställningarna som "e-son" hänviar till och på min dator visas det "Välkommen" vid uppstart.

Tack för det klargörandet... själv börjar jag uppenbarligen få för många "testversioner" att hålla reda på...! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...