-64 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Min sambo installerade Telias program för att kunna SMS:a från datorn till mobiltelefoner. Då tvärstannade Internet Explorer 8. Det gick inte att öppna och svarade inte på något kommando. Operativsystemet är Win XP sp 3. Är detta något känt fel, och har någon eventuellt en lösning? Vi har tagit bort Telias program nu, så ordningen är återställd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 jag har telias sms program installerat på min dator med xp-pro + sp3 + ie8, inga problem med det funkar som det skall. testa städa med ccleaner och sen prova installera igen http://www.ccleaner.com/ mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gero Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Programmet funkar inte i Windows 7 (X64) heller tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Hej! Om ni syftar på Telias USB modem och SMS funktionen därifrån så har jag själv än sålänge inte stött på några problem vad gäller IE. Kör också XP Pro Sp3 och IE8 vanligtvis. Visserligen får jag medge att det var svårare med installation på XP än vad som var fallet i min bärbara med Vista där det i stort sett bara va & plugga i och köra på en gång. Har också testat på ett prov-exemplar av Windows 7 och där var det faktiskt svårast att få till en lyckad installation med Telias mobila USB modem. Verkade som UAC och det inbyggda Administratörs-skyddet ville stoppa. Har ni provat & samköra programmet med en annan webbläsare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-64 Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Det handlar inte om något USB-modem. Bara att kunna skriva ett meddelande i datorn och skicka iväg till en mobiltelefon som ett SMS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts