Gå till innehåll

Söker ny bildskärm


T@wo

Recommended Posts

Hej,

har funderat lite på att köpa en större skärm till datorn. Är det möjligt att spela spel på en TV skärm om jag kopplar den till datorn? Har funderat på storlekarna 37 ", 42 " och 50 ". Någon som har erfarenhet av det här? Vad ska man titta efter när man letar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har funderat lite på att köpa en större skärm till datorn. Är det möjligt att spela spel på en TV skärm om jag kopplar den till datorn? Har funderat på storlekarna 37 ", 42 " och 50 ". Någon som har erfarenhet av det här? Vad ska man titta efter när man letar?

Jadu.. dessa LCD/plasma klarar inte ens att sända en TV-bild utan att den laggar.

Tror det är Sony som släpper en ny typ/teknik av skärm snart - utan denna lagg.

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våldsam generalisering av jens ovan. Visst finns det mindre bra TV-apparater och visst är smaken/kraven olika men väljer man inte det allra billigaste skräpet duger många mer än väl att spela på.

Det är dock LCD du bör kika på när det gäller spel, dels för att det är billigare/mer att välja på med full HD (vilket du bör välja) och dels för att Plasma har mer problem med att "statiska" saker på bilden fastnar (de försvinner med tiden men kan vara irriterande) som "spökbild" på bilden. Är inte så insatt men den nya LED tekniken verkar vara framtiden så lika bra att fokusera på det också antar jag.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v803#rparams=k=s44800486

Där har du en hel drös att välja på. Läs köparnas omdömen så får du säkert många tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våldsam generalisering av jens ovan. Visst finns det mindre bra TV-apparater och visst är smaken/kraven olika men väljer man inte det allra billigaste skräpet duger många mer än väl att spela på.

Det är dock LCD du bör kika på när det gäller spel, dels för att det är billigare/mer att välja på med full HD (vilket du bör välja) och dels för att Plasma har mer problem med att "statiska" saker på bilden fastnar (de försvinner med tiden men kan vara irriterande) som "spökbild" på bilden. Är inte så insatt men den nya LED tekniken verkar vara framtiden så lika bra att fokusera på det också antar jag.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v803#rparams=k=s44800486

Där har du en hel drös att välja på. Läs köparnas omdömen så får du säkert många tips.

Ok, jo en LCD vet jag att jag ska ha då jag har hört att Plasma inte är lika bra för spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...