Gå till innehåll

Köra program i Win7, installerad på Vista


thepirate

Recommended Posts

Ok... då skall du få lite info som du aldrig någonsin kommer att få av oem-företagen... datortillverkaren alltså!

Det enda du behöver för att installera om, är din produktnyckel + en Windows-DVD... produktnyckeln hittar du på någon av klisterlapparna på datorn... Windows-DVD´n kan du låna av "grannen". Fördelen med detta förfarande är ytterligare en av dom saker du aldrig kommer att få reda på av datortillverkaren... nämligen att du får en helt ren, och oförvanskad Windows-installation, utan alla skräpprogram och trialware som normalt följer med oem-företagets s.k. systemåterställning.

Mitt råd är att du skaffar en normal intallations-DVD, och gör en ren installation med hjälp av den... DVD´n hittar du om du söker. Forumreglerna förbjuder mig att peka åt dig!

Jag har en ny dator med Win 7, 64 bit. Det är många gamla program som inte fungerar (de flesta för att det är 64 istället för 32 bit). Nu tänker jag installera Vista eller XP på en ny hårddisk och jag undrar dels om bästa tillvägagångssättet och dels om var jag kan hämta ett Dual Boot-program. Kanske Win 7 har det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny dator med Win 7, 64 bit. Det är många gamla program som inte fungerar (de flesta för att det är 64 istället för 32 bit). Nu tänker jag installera Vista eller XP på en ny hårddisk och jag undrar dels om bästa tillvägagångssättet och dels om var jag kan hämta ett Dual Boot-program. Kanske Win 7 har det?

Förutom det alternativet som du frågar om kan du installera os virtuellt, t.ex. med Virtual PC. Men om din dator klarar av två eller fler hårddiskar så är det bara att sätta in en ny hårddisk i datorn, lägga i skivan med xP eller Vista i CD/DVD-läsaren, välja att formattera den nya hårddisken och ninstallera OS.. Du behöver inget speciellt program för att skapa dualboot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom det alternativet som du frågar om kan du installera os virtuellt, t.ex. med Virtual PC. Men om din dator klarar av två eller fler hårddiskar så är det bara att sätta in en ny hårddisk i datorn, lägga i skivan med xP eller Vista i CD/DVD-läsaren, välja att formattera den nya hårddisken och ninstallera OS.. Du behöver inget speciellt program för att skapa dualboot.

Ja, eller så behåller man Win7 och partionerar den befintliga hårddisken innifrån Win7 och installerar sedan Windows XP/Vista på den.

Booten ska (de 2 Windowsalternativen) visas sedan vid booten av datorn.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny dator med Win 7, 64 bit. Det är många gamla program som inte fungerar (de flesta för att det är 64 istället för 32 bit). Nu tänker jag installera Vista eller XP på en ny hårddisk och jag undrar dels om bästa tillvägagångssättet och dels om var jag kan hämta ett Dual Boot-program. Kanske Win 7 har det?

Har du provat att ominstaller dom program som inte fungerar? Min erfarenhet säger att nästan allt fungerar i Windows 7. 64 eller 32 bit spelar ingen roll, Windows 7 x64 kan hantera 32-bitars program lika bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...