Gå till innehåll

Ok det sämsta jag sett


nothing

Recommended Posts

Jag tyckte den var så där riktigt nördigt dålig att den var rolig, så på mig funkade den, lite pluspoäng till vattenfall. :)

Sen vad gäller att leva som man lär så kvittar det ju vad de gör så är det någon som tycker det är dåligt. Polsk kolkraft, usch vad de skiter ner miljön. Lägga ner polsk kolkraft, usch vilka fulingar som tar deras jobb ifrån dem. Vindkraft, måhända otroligt miljövänligt men tyvärr, det är någon beslutande politiker som tvingas se den i ögonvrån när han äter frukost på verandan i sommarstugan 2 veckor om året så det funkar inte. Och nu senast utbygnad av modern kärnkraft, nej herregud Tjernobyl! och tänk på våra grannländer hur mycket de förlorar när vi inte behöver importera gammal skitigt energi från dem längre, det funkar inte. osv osv. Nä det kan inte vara en rolig bransch att fatta beslut i, bara gnäll gnäll gnäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte den var så där riktigt nördigt dålig att den var rolig, så på mig funkade den, lite pluspoäng till vattenfall. :)

Sen vad gäller att leva som man lär så kvittar det ju vad de gör så är det någon som tycker det är dåligt. Polsk kolkraft, usch vad de skiter ner miljön. Lägga ner polsk kolkraft, usch vilka fulingar som tar deras jobb ifrån dem. Vindkraft, måhända otroligt miljövänligt men tyvärr, det är någon beslutande politiker som tvingas se den i ögonvrån när han äter frukost på verandan i sommarstugan 2 veckor om året så det funkar inte. Och nu senast utbygnad av modern kärnkraft, nej herregud Tjernobyl! och tänk på våra grannländer hur mycket de förlorar när vi inte behöver importera gammal skitigt energi från dem längre, det funkar inte. osv osv. Nä det kan inte vara en rolig bransch att fatta beslut i, bara gnäll gnäll gnäll.

Vi har dessvärre passerat stadiet för att ta hänsyn till särintressen och gnäll... det handlar om mänsklighetens överlevnad. Finns bara en väg att gå... den rätta... oavsett vem som tycker vad! Den rätta vägen är naturligtvis, så snabbt som möjligt mot nollutsläpp!

Enda godtagbara skälet för att i ett sådant läge köpa ett gäng stora kolkraftverk, är för att lägga ner dom. Vattenkraft borde naturligtvis föregått med gott exempel och investerat pengarna i förnyelsebar energi, istället för att profitera på det skitigaste vi har på jorden.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har i alla fall enegisparlampor överallt i huset, ingen direktverkande elvärme, sopsortering, men i detta land,

världens bästa att bo i, går nu 400 millioner kronor snart i graven, landets enda biodieselanläggning, pga höjda avgifter till konsumenterna!

Varit i drift i snart 5 månader

Här har vi råd!

Miljövård består av att köpa klimatkvoter av Indien och Kina samt att pumpa CO2 ner i backen!!

Och då kan vi borra lite till efter olja!!

Men vem har tid att bry sig, jag, du??

Vi har ett litet barnbarn som ska axla vårat arv av dålig miljö.

Sånt här gör mig arg, för att "vi har råd"!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...