Sunshine Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Jag såg en annons på en Fiat Tempra, 12 st i Sverige. Dom ville ha 17.000, men kunde pluta till 12.000. Skattad, besiktigad, påkostad en del. Vad göra???? Skall jag slå till på en gång? Bilen är fin...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Ovanlig bil... med tanke på åldern så får du ha med reservdelar och sånt med i beräkningarna. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Jo, hade räknat med det, men ålder? En -92:a..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Ja, jag vet... men tänk en -92:a... ändå 17 år gammal. Jag menade främst att det kan vara svårt att hitta delar till den då den är ovanlig. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Resdelar! Nä, inga probs, har en Italienare som kompis och vi kan om det kniper, hämta hem från Italia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Jag såg en annons på en Fiat Tempra, 12 st i Sverige. Dom ville ha 17.000, men kunde pluta till 12.000. Skattad, besiktigad, påkostad en del. Vad göra???? Skall jag slå till på en gång? Bilen är fin...... Hugaliga.Kan du pruta så mycket beror det på att den är svårsåld. Vänta lite kanske och köp en japanare. Själv har jag en volvo men den är ganska tråkig i.o.f.s. Har haft flera japanska bilar och dom är härliga att köra och har mycket utrustning. Du bor ju i norrland och när rutorna immar igen så skaffa en med AC. Dra igång AC:n och efter två min är imman borta.Kylan torkar ju luften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 (edited) Har en Mazda 323:a 4WD-kombi, poff, toppackningen och övertryck i kylsystemet. Inge kul...... "Du bor ju i norrland och när rutorna immar igen" Här är luften så kall, att det bildas ingen imma. Blir pansarglas! Edited November 20, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Här kanske du kan läsa lite http://www.mazdaklubben.com/forum/index.cfm?section=forum Det kanske lönar sig att greja den Har haft en mazda 626V6 och två 323or. Gillade allihop. 626an kokade på väg till halmstad och topplocken blev skeva. En 323a blev stulen och den andra köpte min syster billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Dock ändå fin modell på Fiat´n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Dock ändå fin modell på Fiat´n. Den är fin men har du sett besikningsresultat och bilen underifrån? Och tittat i serviceboken? Men har du en kompis från italien vet han säkert bättre än mig. Ibland kan man vänta för länge och sedan vill man ha den. Och då är den såld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Det blev en Volvo 764 147 Hk, automat. Ny motor som rullat 4000 mil. En äldre herre som påkostat bilen nästan 40-lakan. Fick den för 10.... Inte illa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 (edited) Det blev en Volvo 764 147 Hk, automat. Ny motor som rullat 4000 mil. En äldre herre som påkostat bilen nästan 40-lakan. Fick den för 10.... Inte illa! Det var nog ett bättre köp! Sen har du denna länk om nåt strular. http://www.jagrullar.se/ Forumet där är inte att leka med Edited November 24, 2009 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Det blev en Volvo 764 147 Hk, automat. Ny motor som rullat 4000 mil. En äldre herre som påkostat bilen nästan 40-lakan. Fick den för 10.... Inte illa! Bild, Bild och åter Bild! Vill ju se fyndet! Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Bild, Bild och åter Bild! Vill ju se fyndet! Mange Instämmer fulltständigt, BILDER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Grattulere till nya Volvo'n Sunshine! Nå den kommer sikert hålla bra i flera år till med så pass ny motor och påkostad. Sen har ju ni inte mycket saltade vintervägar & tala om, bara de där kan göra några år till i livslängd. För bilar då alltså Hur folk kan överleva där uppe med all is & snö vågar jag inte gå in på. Men de är väl de som är tjusningen - glida ut med sparkstöttingen & skotern året om. Har du sånna leksaker också? Själv har ja tvenne sparkstöttingar men får aldrig prova för här nere blir de ingen vinter längre Kör försiktigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts