Gå till innehåll

"Pling plong" vid "visa skrivbordet"


Stim

Recommended Posts

Inte direkt det allra viktigaste. Men;

När man klickar på knappen för visa skrivbordet (knappen längst ut till höger om klockan) så "pling plongar" det men nästa gång det klickas ger det inte ifrån sig något "pling plong" förens datorn startas om.

Kanske lika bra det och jobbigt i länden med "pling plong" varje gång, men är det samma hos er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det här var ju jäkligt märkligt för nu när jag testar fungerar det inte här heller. Har Windows möjligen installerats någon smyg uppdatering? För jag kan försäkra om att ljud fanns här senast igår och alla andra tidigare dagar men nu plötsligt så "pling plongar" det inte ens en gång. Har testat starta om datorn 2-3 gånger men ljudet är som bortblåst när man klickar på knappen. :o

Återkommer ska prova med att först stänga av och sen starta om istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IGÅR ändrade jag bakgrunden till en bild (brukar annars ha solid färg) och tydligen så låg problemet här för när jag bytte tillbaka till solid färg, startade om och testade igen så "pling plongar" det nu som det gjort innan.

En möjlig W7-bugg för med en bakgrundsbild så fungerar ljudet av någon anledning inte.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så här då, att i Kontrollpanelen, ljud, sen fliken ljud att det finns ett Ljud där associerat till händelsen "minimera"?

Om inte så kan du kanske prova att ställa in teamat "inga ljud" där och se om det försvinner då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte men ljudet borde inte försvinna beroende på om man har bakgrundsbild eller inte. Har jag solid färg så plingar det till en gång när jag klickar på knappen men så fort jag endast ändrar bakgrunden till en bild istället så fungerar det inte. Ändrar jag tillbaka till solid så finns ljudet tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den här tråden verkar det inte helt osannolikt att det är en bugg.

EDIT: Har nu återskapat buggen. Bytte till en solid färg, loggade ut och in igen. När jag klickade

på knappen första gången fick jag ett "pling plong".

Redigerad av RyuuShujin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja antagligen liknande bugg som i den tråden då båda är relaterat till något med bakgrundsbild vs solid färg. Märkliga bugar både detta och i den tråden. Pling plonget fungerar hur fint som helst med solid men med bakgrundsbild vete tusen varför det inte vill fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...