Gå till innehåll

W7 XP Mode


pTr

Recommended Posts

Jag kör ett speciellt program i XP mode, det funkar inte i senare versioner än XP

Måste man ha ett antivirus program installerat? Varje gång jag startar programmet får jag ett meddelande som säger att det inte finns något antivirus program installerat.

Måste man hålla på och installera uppdateringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej

Jag hoppas att OlleBull visade ett anlag för ironi i sitt svar (i annat fall ska du definitivt bortse från det)...

Självfallet behöver du uppdatera din virtuella dator som vilken annan dator som helst och dessutom ska

du självfallet ha ett antivirusprogram på den också.

Den virtuella datorn är ju inte osårbar bara för att den är virtuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis var det ironiskt, mitt svar, men pTr verkade väldigt bestämd på sin frågeställning och naturligtvis använder man antivirus och uppdaterar sina OS om detta är andemeningen, även i virtuella miljöer. Det behöver ju inte vara så alltid. Själv använder jag sedan ett par år VMware och experimenterar en hel del med OS som sträcker sig från Windows 2000 till Windows 7 och även Linux Ubuntu finns där i pereferin. Testar just nu DeepFreeze i Windows XP som skall användas till ett gäng datorer för dagisungar.

http://www.faronics.com/html/deepfreeze.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...