Gå till innehåll

World of Warcraft - vad krävs?


Jack Bauer

Recommended Posts

Har lite funderingar på att börja spela wow, men undrar lite vad som krävs av datorn?

Min dator är den som är nr.1 i min signatur. Kommer den att fungera bra?

Fungerar wow i w7 64?

Vidare undrar jag om det är svårt att lära sig wow om man ej spelat det innan?

Kostar det pengar? hur mycket isf? kan man testa det gratis?

Vore bra om någon erfaren spelare kunde ta sig tid till att beskriva vad man skall tänka på,

berätta lite om spelet och hur det fungerar i allmänhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite funderingar på att börja spela wow, men undrar lite vad som krävs av datorn?

Min dator är den som är nr.1 i min signatur. Kommer den att fungera bra?

Fungerar wow i w7 64?

Vidare undrar jag om det är svårt att lära sig wow om man ej spelat det innan?

Kostar det pengar? hur mycket isf? kan man testa det gratis?

Vore bra om någon erfaren spelare kunde ta sig tid till att beskriva vad man skall tänka på,

berätta lite om spelet och hur det fungerar i allmänhet?

Testa 10 dagar gratis https://eu.battle.net/account/creation/wow/signup/index.xml

du ska ha snabbt internet men räkna med att det går långsamt att ladda ner patch på world of warcraft som ja tycker blizzard borde fixa till men ack inte alls men får ibland ladda ner ifrån en annan ftp server ibland,

det kostar nästan 800 kr på en halvår 90 dagar men det beror på hur valutan ligger på i euro,

man kan betala 30 dagar 60 dagar och 90 dagar,

se till att inte bli lockad av oseriösa personer som försöker sälja saker med riktiga pengar för man kan bli avstängd om man försöker fuska med köp saker som andra säljer med riktiga pengar,

lätt vet ja inte om spelet är men min bror klarar av det,

vet ej om World Of Warcraft fungerar under Windows 7 men det borde det göra tror ja men vet ej,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, thnx för bra info,men några frågor kvarstår:

fungerar det i w7?

hur lång tid tar det att lära sig? hur snabbt "kommer man igång?"

vilken dator krävs?

har hört att man kan få problem med uac i w7 när man skall spela? stämmer det?

vore bra att få svar på dessa frågor,innan man börjar att spela.

någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Samuel tipsade om, ta ner 10 dagars gratisversionen och testa, det ger svar på samtliga dina frågor.

Det är lätt att komma in i det, men det tar tid att bli riktigt bra och det tycker jag är något positivt. Det är ju inget kul om alla är bäst direkt. :)

En grej med WoW är att mycket handlar om att spela i grupper och därför är det roligast om man känner andra som också spelar så man kan köra tillsammans. Fast givetvis finns det god chans att lära känna andra spelare på vägen också. Det är många som snackar om otrevliga, giriga, gnälliga, fjortisar osv men mitt övergripande intryck var att jag mötte många fler trevliga och hjälpsamma spelare än jag gjort i något annat spel.

Ett annat modernare alternativ om ditt grafikkort orkar med det är Aion. Det är dock lite mer inriktat på PvP (alltså att man slåss mot andra spelare istället för datorstyrda bossar) än vad WoW är och kanske inte lämpar sig lika bra som WoW för nybörjare i genren. Det finns inte någon gratis testversion av det heller ännu så det är nog bättre att du börjar med WoW trots allt. Borde nog inte ens nämnt det men nu suddar jag inte bort det när jag skrivit så mycket. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...