Gå till innehåll

problem med voddler


__087

Recommended Posts

Hejsan, jag har nu fått voddler invite och försöker få igång programmet. Får upp ett jätte jobbigt felmeddelande hela tiden, meddelandet lyder "you have a firewall, open your firewall for outgoing traffic". Någon som vet vad problemet är och hur jag löser detta? Bifogar även en bild // __087

post-5915-1260899423,83_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag har nu fått voddler invite och försöker få igång programmet. Får upp ett jätte jobbigt felmeddelande hela tiden, meddelandet lyder "you have a firewall, open your firewall for outgoing traffic". Någon som vet vad problemet är och hur jag löser detta? Bifogar även en bild // __087

Jadu, som meddelandet säger. Kolla igenom din brandvägg o dess inställningar.

Vad har du för brandvägg installerad på datorn?

/Anderzzon

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, som meddelandet säger. Kolla igenom din brandvägg o dess inställningar.

Vad har du för brandvägg installerad på datorn?

/Anderzzon

På datorn kör jag COMODO men det fungerar inte över huvudtaget varken med eller utan den, jag lyckades hitta att jag måste öppna uPNP port i min router. Routern är av modell "Cisco EPC2425" (comhems orginal) någon som kan hjälpa mig öppna port 42042, 42043? om de nu kan vara de som är prolemet dvs

EDIT: sidan jag läste detta på är http://getsatisfaction.com/voddler/topics/wireless_comhem_router

Redigerad av __087
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hejsan, jag har nu fått voddler invite och försöker få igång programmet. Får upp ett jätte jobbigt felmeddelande hela tiden, meddelandet lyder "you have a firewall, open your firewall for outgoing traffic". Någon som vet vad problemet är och hur jag löser detta? Bifogar även en bild // __087

Jag har också fått en inbjudan till voddler du måste öppna följade portar via din brandvägg/router

Enligt uppgift från Voddlers support så använder Voddler följande portar:

Externa portar 42042 - 42052 (10 st).

Interna portar är port 80 och port 50726.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På datorn kör jag COMODO men det fungerar inte över huvudtaget varken med eller utan den, jag lyckades hitta att jag måste öppna uPNP port i min router. Routern är av modell "Cisco EPC2425" (comhems orginal) någon som kan hjälpa mig öppna port 42042, 42043? om de nu kan vara de som är prolemet dvs

EDIT: sidan jag läste detta på är http://getsatisfaction.com/voddler/topics/wireless_comhem_router

Du kan använda Simple Port Forwarding för att öppna portar i routern! Jag har kollat att din router finns med!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...