Gå till innehåll

Genvägar


göte

Recommended Posts

Hej alla

I XP kunde man ta bort texten "genväg till" men i Windows 7 så skapas genvägar med texten "filnamnet -genväg"

Någon som vet hur man tar bort den irriterande texten "-genväg"

Nästa irritationsmoment: När man drar en fil eller katalog till skrivbordet så visas ett plustecken och texten "Kopiera til skrivbordet"

vad är vitsen med plustecknet - man måste ju ändå välja att skapa en genväg eller flytta eller kopiera till skrivbordet

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är säkert där bara för att du snabbt skall kunna skapa en genväg av original filen utan att behöva namnge genvägen med annat namn på en gång . Då in fil inte kan ha samma namn på samma ställe så tycker jag den funktionen är bra om man behöver skapa en genväg på samma plats som original filen snabbt. Ändra namnet på genväg kan man ju göra i efterhand. Hur som helst, hur gjordes eller togs detta bort i XP?

Det andra känner jag inte igen riktigt, när jag drar en fil eller mapp till skrovbordet får jag en pil och med texten "Move to Desktop". Jag får inget plustecken då men jag känner igen något liknande från någonstans men kan inte minnas var, när och hur jag fick det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta bort "-genväg till"...!

DisableLinkTo.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"link"=hex:00,00,00,00

För att återställa...!

RestoreLinkTo.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"link"=hex:1e,00,00,00

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...