Sunshine Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 > Smålandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton. > - Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din > mamma och jag ska skiljas. 45 års olycka får räcka! > - Vad pratar Du om pappa? skriker sonen i luren. > - Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte prata mer om det. > Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne. > > Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen: > - Aldrig i livet att de ska skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här! > Hon ringer omgående pappan och säger bestämt: > -Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! > Pappan lägger på luren och vänder sig till sin fru med orden: > -Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Toppen, den här gillar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Fyyy vad elakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 > Smålandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton. > - Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din > mamma och jag ska skiljas. 45 års olycka får räcka! > - Vad pratar Du om pappa? skriker sonen i luren. > - Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte prata mer om det. > Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne. > > Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen: > - Aldrig i livet att de ska skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här! > Hon ringer omgående pappan och säger bestämt: > -Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! > Pappan lägger på luren och vänder sig till sin fru med orden: > -Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva. med utmärkt beröm godkänd MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts