Sara S Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Hejsan, jag har massa med bilder och video's på mig och min familj på D:\ om jag installerar Windows 7 på D försvinner alla mina bilder och videos på mig och min familj eller ej? kan någon hjälpa mig med detta? Om jag gör en uppgradering eller Nytt Installation? här är en bild . tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Tipset från mig är att du, om möjligt, skaffa ett stort usb-minne för att spara alla bilder och filmer på din familj före du gör något alls. Även om du med stor sannolikhet klarar av en installation/uppgradering till W7 bör/ska du ta backup på allt man inte kan skaffa tillbaka på något sätt. Dvs alla personliga delar, bilder, filmer på familj och vänner etc. Allt annat som t.ex fimen på Kalle Ankas 75års dag, går att köpa på vilken station som helst är inte så nödvändig... Hoppas att du förstår vad jag menar, ta backup först, sedan om möjligt, gör en nyinstallation på c: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 (edited) Håller med Venoms till 99%. Backupa Kalle Anka också om det finns plats. Glöm inte bort internetfavoriter, mail och annat som kanske inte ligger sparat bland dina andra personliga dokument. Edited January 2, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Tipset från mig är att du, om möjligt, skaffa ett stort usb-minne för att spara alla bilder och filmer på din familj före du gör något alls. Även om du med stor sannolikhet klarar av en installation/uppgradering till W7 bör/ska du ta backup på allt man inte kan skaffa tillbaka på något sätt. Dvs alla personliga delar, bilder, filmer på familj och vänner etc. Allt annat som t.ex fimen på Kalle Ankas 75års dag, går att köpa på vilken station som helst är inte så nödvändig... Hoppas att du förstår vad jag menar, ta backup först, sedan om möjligt, gör en nyinstallation på c: Rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven B Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 En extern hårddisk är den enklaste lösningen med film bilder och kalle och hans vänner. De är inte så dyra. Och fungerar bra till backup i framtiden. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts