Gå till innehåll

Programproblem i W7


Gäst Eva L

Recommended Posts

hej, jag försöker installera ett program men det säger att jag måste ha .NET Framework installerad på windows 7 , men när jag klickar på hämta och installera så går det inte, Installationen fel.

Det verkar många som ha denna problem, vad ska jag göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för program? Hjälper oss ytterligare att hjälpa dig om du säger vad det är för program som du inte kan installera. :)

Programmet heter Pc Sleep v2 , det 'är det enda program som funkar för alla de andra jag testat har det vart problem eller så har man vart tvungen att köpa en kod, men den där är gratis,

och det där med .NET Framework varför dyker upp det där problemet för ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet heter Pc Sleep v2 , det 'är det enda program som funkar för alla de andra jag testat har det vart problem eller så har man vart tvungen att köpa en kod, men den där är gratis,

och det där med .NET Framework varför dyker upp det där problemet för ?

Har aldrig hört talas om Pc Sleep v2, och det känns som något onödigt med? Nåja, ska inte kritisera användares behov. :P

Eftersom jag inte hört talas om det tidigare, kan jag inte riktigt hjälpa dig, är säkert andra som kan det. Kan dock berätta vad .NET Framework är.

Tänk dig, du har en tv, och du har en DVD-skiva med en film på, du kan inte spela upp filmen utan en DVD-spelare, därför behöver du en DVD-spelare som du kopplar till tvn för att kunna se filmen. .NET Framework fungerar på samma sätt, det är ett "ramverk" utvecklat av Microsoft för att man enklare ska kunna skriva program för Windows.

Följer med som standard till Windows Vista, vet dock inte hur det är med Windows 7, men borde vara samma sak där, och därmed borde du inte ha något problem. Har du kört uppdateringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om Pc Sleep v2, och det känns som något onödigt med? Nåja, ska inte kritisera användares behov. :P

Eftersom jag inte hört talas om det tidigare, kan jag inte riktigt hjälpa dig, är säkert andra som kan det. Kan dock berätta vad .NET Framework är.

Tänk dig, du har en tv, och du har en DVD-skiva med en film på, du kan inte spela upp filmen utan en DVD-spelare, därför behöver du en DVD-spelare som du kopplar till tvn för att kunna se filmen. .NET Framework fungerar på samma sätt, det är ett "ramverk" utvecklat av Microsoft för att man enklare ska kunna skriva program för Windows.

Följer med som standard till Windows Vista, vet dock inte hur det är med Windows 7, men borde vara samma sak där, och därmed borde du inte ha något problem. Har du kört uppdateringar?

Finns i x86 delen om du kör 64bitars, så då borde det följa med 32bitars med!

NET.Framwork, senaste version är 3.5 SP1 tror jag.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC Sleep kräver (enl specen) .NET Framework 1.1 och i Win7 ingår ver 3.5.1.

Dessvärre kan det vara så att applikationen kräver att det skall finnas ver 1.1 installerat.

.NET Framework 1.1 finns inte för Win7, men prova med 1.1 sp1 som finns här: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a8f5654f-088e-40b2-bbdb-a83353618b38&displaylang=en

/Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå... stopp vänta lite nu.... :mellow:

Är det ett program som du begränsar dina barns datoranvändande, tiden de sitter vid datorn etc?

Om så, behöver du det inte, det finns inbyggda funktioner för den biten i Windows 7 :)

Edit:

En länk till föräldrakontrollen

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...