Gå till innehåll

CSS problem ?


Recommended Posts

Har lite problem med min hemsida, jag använder mig utav Joomla och har den senaste versionen. Jag har bifogat en bild som visar hur hemsidan beter sig vid en viss sida.

Framsidan och forumet funkar för mig men inte Contact och Discography. Någon som har något ide om vad felet kan vara

post-4117-1262943950,59_thumb.jpg

Redigerad av dj_Script
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som CSS-problem. Bakgrunden följer inte med helt, förmodligen för att det till höger ligger som float. För det element som allt innehåll ligger i, lägg till clear:both. Kan fungera. Svårt när man inte har någon kod alls att gå efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkligt :S, kan det vara bara min dator då

Ja, väldigt märkligt. :P Men det är absolut inget fel på din dator, eftersom det där är hur sidan läses av webbläsaren, och kan inte påverkas av något annat än möjligtvis installerade tillägg i Firefox, men jag tror det knappt att det skulle vara så i ditt fall. Testat att använda knappen som är bredvid uppdatera i IE8? Dvs. Kompatibilitetsvyn. Se om det blir någon skillnad. I Firefox bör det fungera helt från start, eftersom det gjorde de för mig.

EDIT:

Fast nu ser jag skillnaden! Du är ju inloggad som administratör på bilden! Det gör att det lagts till en meny till på höger sida som inte visas för andra, som förmodligen gör att det blir fel! Gå igenom koden för just den delen, så lär du hitta felet.

Redigerad av Frezze
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...