Gå till innehåll

e-son

Recommended Posts

Kopiera/Klistra in måste vara en av dom äldsta och mest primitiva funktionerna i Windows. Att Microsoft ännu inte har lyckats utveckla en fullvärdig kopieringshanterare är nästan skandal. Här kommer dock ett mycket bra komplement från nabolandet i väst!

För dig som klipper och klistrar mycket är ett sådant här verktyg obetalbart, du kan kopiera allt du vill ha från ett eller flera dokument innan du börjar klistra in. Du kan spara dina urklipp i olika kategorier plus mycket annat. Läs mer på hemsidan och ladda ner en kopia och testa! PasteCopy.NET finns som både Installer och Portable, och har flerspråksstöd... svenska inkluderat! Välj språk för gränssnittet och vilka ytterligare språk som skall integreras när du startar programmet första gången. Det går även att fixa till språkinställningarna i efterhand, via en knapp i "Settings".

pastecopy1.png

pastecopy2.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva hjälp med en sak...! Om någon som kör Windows 7 x64 kan dra ner det här programmet och prova om bildhanteringen fungerar, skulle jag vara tacksam! Jag kan nämligen inte kopiera just bilder till PasteCopy på mitt system, och skulle behöva få reda på om felet ligger hos mig eller i programmet. Tackar på förhand!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag undrade var om bilder du kopierar, kommer upp på listan över kopierade objekt i PasteCopy... och om du kan klistra in dom därifrån till något annat program! Hos mig funkar allt utom just bilder... text funkar perfekt!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att få till en sak... Om jag skapar en andra grupp med "Ins", och sedan ska göra ett urklipp, ibland funkar det ibland inte.

Och det är ingen skillnad på installern eller den portabla.

Om jag t.ex bara startar PastCopy och, skapar en grupp, och försöker göra urklipp... funkar inte, på en gång.

Ska testa mer.. återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst! Det var helt enkelt jag som hade missuppfattat vad som är möjligt med bildhanteringen i PasteCopy! :rolleyes:

Än så länge kopieras bilder endast från bildvisare och PrtScrn! Utvecklaren kanske bygger vidare på funktionen dock, så att det blir möjligt att kopiera även från t.ex webbsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

PasteCopy.NET 0.9.8.10

What's new in this version:

Entire code has been rewritten, optimized and redesigned to operate faster and smoother. Full Unicode support has been implemented along with a vast number of fixes and changes to improved the user experience.

Version History

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...