Sehnsucht Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Är på jakt efter ett lättanvänt program för att kunna rippa mina dvdskivor till avi eller divx format Är detta möjligt,och hur lång tid kan man räkna med per skiva? Det skall helst vara på svenska,och fungera i windows 7. Vart hittar man detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Någon av dom här kanske: http://lifehacker.com/5446090/best-dvd+ripping-tool-handbrake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 AnyDVD är bra, tillsammans med CloneDVD kan du rippa dvder till divx typ...lätt att använda. Slysoft.com inte gratis dock, men överkommligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 (edited) oki,jag vill minnas att slysoft´s produkter inte ville fungera som man ville när jag skulle föra över vhs till dvd har kollat på detta: http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=TutorialEN borde väl funka? Edited January 26, 2010 by Sehnsucht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jaha, fattade inte att det var VHS du skulle föra över Då finns det en enkel pryl att använda, såvida inte man tar det genom den lilla DV-kameran. Prylen är en enhet som du kopplar in i VHS-spelaren och sedan vidare till din usb på datorn, EasyCap Autogk är ett mycket bra och lättanvänt program. Det finns även ett flertal tutorials om man behöver det, fungerar även på W7 x64... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Nej, det är dvd som jag skall rippa till avi eller divx. Anledningen till att jag nämnde Vhs,var att sist som jag använde något av Slysoft´s program, så bara det krånglade och kostade pengar. Så nu är jag alltså inne på att rippa dvd till divx eller avi. Kan du eller någon annan berätta mer om vad man skall tänka på? Hur lång tid tar en dvd? Dator som krävs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jag har flera olika program, beroende på vad som ska göras... Generellt tar det ca: 45 min för en två timmars film på min dator.. du kan läsa specs i min spoiler, att konvertera från dvd till ps3 format. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 oki,har installerat autogk,men är lite osäker. när man skall välja input file,ser det ut såhär det är en skiva med flera avsnitt på varje skiva. vilken fil skall man välja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Du ska välja VTS_01_0.IFO, så får du fram filmen.. Hur stor är filmfilen du ska köra? Har du någon manual för inställningar? Om inte, kan jag ge vissa tips som du kan börja med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 oki,bra att veta.skall kolla hur stor filen är med. är det denna filen till alla avsnitten på skivan då? skivan är den första av sex skivor i en box. boxen är 24,säsong 5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Om det bara finns den .IFO filen så är det bara den, annars kan det mycket väl vara en för varje avsnitt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 det är flera ifo-filer.... skall man rippa en i taget då? det är 4 avsnitt per skiva,totalt 6 skivor. är det alltid ifo-filerna som man skall rippa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Med AutoGK är det det bästa alternativet. Ifo filen är för vob-filer vad cue är för bin-filer, dvs den talar om vad som finns i filen som du vill bränna, och då blir det rätt. Visserligen skulle du kunna ta allt, men jag skulle inte chansa på den biten. Fråga, hur stort är varje avsnitt i mb? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myllys1996 Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Är på jakt efter ett lättanvänt program för att kunna rippa mina dvdskivor till avi eller divx format Är detta möjligt,och hur lång tid kan man räkna med per skiva? Det skall helst vara på svenska,och fungera i windows 7. Vart hittar man detta? Det bästa programet som jag använt många gånger är DVDFab 5 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Hejsan! Håller med myllys1996. DVDFab har jag använt i många år, idag är versionen dock 6. Finns på svenska och är mycket lättanvänt. Kostar i.o.f en slant, men du betalar för de funktioner du behöver. Gå in på DVD Fab:s hemsida och läs mer. //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 oki,skall testa dvdfab. men vilken version skall man välja? borde ju vara dvd to mobile eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Jajjamensan, det är DVD to Mobile du ska använda. Du laddar ned programmet först och testar och ser om det är något för dig. Alla moduler finns med i nedladdningen. Om och när du köper licens betslar du för det som du ska använda och får licensnyckel för det. T.ex DVD to DVD (måste du alltid ha) och DVD to Mobile. Lycka till! //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Deras gratisgrejer då? http://www.dvdfab.com/free.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 31, 2010 Author Share Posted January 31, 2010 Oki,thanx.Skall testa detta vid tillfälle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrmgilla Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 prova det här http://www.dvdshrink.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Deras gratisgrejer då? http://www.dvdfab.com/free.htm DVD Fab Decrypter är bara för att kopiera en DVD till en image eller DVD-mapp till hårddisken. Du kan alltså inte konvertera till XVID/DivX/AVI eller annat. //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 prova det här http://www.dvdshrink.org/ Är inte för att konvertera till XVID/DivX/AVI. Detta används för att rymma en dual layer DVD på en one layer DVD. //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 OK, men den kopian (utan kopieringsskydd) kan ju konverteras med något gratisprogram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowman62 Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 OK, men den kopian (utan kopieringsskydd) kan ju konverteras med något gratisprogram Ja det förståss, men frågan i tråden var ju om ett konverteringsprogram, eller hur . Dessutom kan det ju vara skönt att slippa hålla på i flera steg, bara ladda och rippa! //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts