Gå till innehåll

Så sugen på SSD! INTELS


Silenz

Recommended Posts

Enligt alla är Intels SSD diskar i en egen klass och jag är väldigt sugen på deras 160gb generation 2 disk. Sen min gamla vanliga som backup för annat.

Varför 160gb då??? Jo har en hel del spel mm som jag vill isåfall ska ligga på ssd disken.

Kostear ca 4000kr nu drygt på billigaste.

Någon som kör med den disken här och nåt man ska tänka på vid köp?

Finns ju nåt nytt som heter Trim också med deras senaste mjukvaru update.

Ingår den updaten i G2 diskarna eller får man ladda ned den själv och installera?

Många frågor och hoppas någon vet? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte många svar men lite erfarenheter :rolleyes:

Vi ett par på jobb som testar Intel X25-M 160 GB i våra bärbara och såhär långt är erfarenheterna bara bra, uppstarten tar i stort sett lika lång tid men sedan går det betydligt fortare. En av fördelarna är att datorn blir betydligt tystare dels för att det är färre rörliga delar dels för att den alstrar mindre värme vilket resulterar i att fläkten jobbar mindre. Som en bonus varar dessutom batteriet längre.

Då vi fortfarande har Xp som standard har jag ingen erfarenhet av trimfunktionen.

Som sagt inte många svar men lite erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara rekommendera Intels SSD. Bytte från Velociraptor diskar till Gen 2 160GB. Skillnaden är grym vid programstarter. Datorn känns faktiskt som ny. Rullar mina SSD:er under Windows 7 Professional x64. Enda nackdelen du måste leva med i dagsläget är väl priset. Då man än så länge inte ska använda dessa diskar som lagring utan mer som systemdiskar. Men tillåter ekonomin så köp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara rekommendera Intels SSD. Bytte från Velociraptor diskar till Gen 2 160GB. Skillnaden är grym vid programstarter. Datorn känns faktiskt som ny. Rullar mina SSD:er under Windows 7 Professional x64. Enda nackdelen du måste leva med i dagsläget är väl priset. Då man än så länge inte ska använda dessa diskar som lagring utan mer som systemdiskar. Men tillåter ekonomin så köp! :)

80 gb är för litet eftersom jag har några spel som jag vill ska rymmas + några program!!

Ja det är som system disk. Behåller gamla till förvaring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...