thomcats Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Hej, Finns det någon möjlighet att tweaka klockan i meddelandefältet till att också visa sekunder? Har letat lite runt på nätet men ännu inte funnit någon s k Tray Clock som passar Windows 7, de flesta är ju för tillfället konfigurerade för att passa Windows XP och i någon mån Vista. Tycker annars att det är trevligt att man kan se datum också i fältet, det är en bra uppdatering. Cheers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 tClock funkar väl bra i W7 vad jag förstår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 tClock funkar väl bra i W7 vad jag förstår? Det tror du? Va spännande! Skall gå och pröva den då och meddela om mina intryck senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 ... och kan nu återkomma och meddela att det gick jättebra med tClock! Laddade ned 64b versionen eftersom det är W7 64b jag kör och det funkade alldeles utmärkt. Fick göra ett par konfigureringar inne i det programmet och nu har jag dag, datum och klocka med sekunder i meddelandefältet. Tack för tipset! Cheers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Funkar bra för mig åzzå med w7, 32b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Vad bra... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Laddade ned 64b versionen eftersom det är W7 64b jag kör och det funkade alldeles utmärkt. Fick göra ett par konfigureringar inne i det programmet och nu har jag dag, datum och klocka med sekunder i meddelandefältet. Har du möjlighet att ta en print screen på hur det ser ut hos dig och bifoga bilden? Installerade versionen för 64-bit, men den är knappt synlig och inställningarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Har du möjlighet att ta en print screen på hur det ser ut hos dig och bifoga bilden? Installerade versionen för 64-bit, men den är knappt synlig och inställningarna? Använde mig av "skärmklippverktyget" och tog en kopia av nedre högra hörnet - meddelandefältet, som jag hoppas att du kan se i bifogad fil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Jag slänger gärna in min lilla söta klocka åzzå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Använde mig av "skärmklippverktyget" och tog en kopia av nedre högra hörnet - meddelandefältet, som jag hoppas att du kan se i bifogad fil Jag slänger gärna in min lilla söta klocka åzzå Ser bra ut båda två. Men min är inte bra och inget händer om jag klickar, dubbelklickar eller högerklickar. Vilket innebär att jag inte kan ändra några inställningar. Installerade version 1.01 för x64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Ser bra ut båda två. Men min är inte bra och inget händer om jag klickar, dubbelklickar eller högerklickar. Vilket innebär att jag inte kan ändra några inställningar. Installerade version 1.01 för x64. Hmm... Så såg också min klocka ut precis efter det att jag laddat ned den. Det är ju också rätt version du har. Men någonting är ju fel om den inte reagerar på högerklick. Om det fungerar, så skall du få tillgång till alla de menyer, som finns redovisade på denna sajt: http://www.stoicjoker.com/TClock/ Kan endast rekommendera dig att ta bort din nuvarande installation, ladda ned en ny fil (exempelvis från ovan sajt) och göra en ominstallation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Aero Peek och kolla på klockan går ju med, där ser man ju sekundvisaren med och inget behöver röras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts