Gå till innehåll

datorn har fryst..


polk

Recommended Posts

Hej

Som sagt så har ena datorn fryst stilla i säkert en timme nu och jag kan inte göra nånting....finns det nåt man kan göra utan att starta om då jag håller på å laddar ner lite saker...?

Kommer inte åt taskman.

kör me Win7 ultimate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Som sagt så har ena datorn fryst stilla i säkert en timme nu och jag kan inte göra nånting....finns det nåt man kan göra utan att starta om då jag håller på å laddar ner lite saker...?

Kommer inte åt taskman.

kör me Win7 ultimate

Hmm... har den fryst så laddar du troligen inte hem något heller... att nerladdningen stannat av också.....

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Som sagt så har ena datorn fryst stilla i säkert en timme nu och jag kan inte göra nånting....finns det nåt man kan göra utan att starta om då jag håller på å laddar ner lite saker...?

Kommer inte åt taskman.

kör me Win7 ultimate

NORSK avslut! Starta om och se om detta återkommer. Annars så verkar det vara ett minnesproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så det är lika bra att starta om......??

Ja det tycker jag nog. Undrar lite om det kan vara så att dina nerladdningar har med saken att göra. Att det är ett ev virusprogram som arbetar som tusan och att detta ger låsningen... spekulationer kanske men värt att ha i åtanke?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startade om och satte igång nedladdningen igen+flyttade lite filer till en annan hårddisk och fick då blåskärm och startade om igen av sig självt....va kan man säga om det??

Ja det tycker jag nog. Undrar lite om det kan vara så att dina nerladdningar har med saken att göra. Att det är ett ev virusprogram som arbetar som tusan och att detta ger låsningen... spekulationer kanske men värt att ha i åtanke?

Mange

edit.Startade precis om igen när jag bara flyttade filer...ingen nedladdning

Redigerad av polk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provar att ladda ner igen och startat taskman. men ser ingen ovanlig aktivitet av mitt antivirusprog.

Ja det tycker jag nog. Undrar lite om det kan vara så att dina nerladdningar har med saken att göra. Att det är ett ev virusprogram som arbetar som tusan och att detta ger låsningen... spekulationer kanske men värt att ha i åtanke?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provar att ladda ner igen och startat taskman. men ser ingen ovanlig aktivitet av mitt antivirusprog.

Som utvecklingen gick så tycker jag du ska följa Venoms förslag... analysera blåskärmen. Det finns verktyg att använda till detta (bifogad fil). Det ger nog svar på det du behöver veta.

Mange

bluescreenview_setup.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ska försöka

Som utvecklingen gick så tycker jag du ska följa Venoms förslag... analysera blåskärmen. Det finns verktyg att använda till detta (bifogad fil). Det ger nog svar på det du behöver veta.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...