Gå till innehåll

Microsoft security essentials


Recommended Posts

Varför kommer jag bara till denna sida när jag försöker ladda hem MS gratis antivirus från deras officiella sida? http://www.microsoft.com/security_essentials/market.aspx

Är den inte supportad för den svenska marknaden eller?

Pröva här!

http://www.microsoft.com/Security_Essentials/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:huh: Hoppas ligga i rätt tråd? :huh:

Jag har nu använt MSE sedan den kom ut första dagen. Har dock inte fått ett enda varningsmeddelande än idag! Nu undrar jag, är det någon som fått det?

Verkar vara ett stabilt och (säkert) av-prg. Skall ju varna om det dyker upp något skumt, eller?

Vad tycker ni andra som använder detta prg?? Skulle vara skoj att bara få en statistik på det hela. ;)

Med vänliga hälsningar från en Sunshine i dessa gråtider.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört MSE på 5 datorer sedan i höstas och har bara possitiva erfarenheter så till vida att den inte sugit musten av datorerna men har heller inte larmat om virus när jag/vi är ute och härjar på nätet. Den enda gången den skrikit var när jag råkade skanna min skiva med "Bra å ha" verktyg och den tyckte att det var hackerverktyg :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör det på alla mina maskiner, inget har den reagerat imot, dock har jag kört den på maskiner som jag lagar åt folk och då hittar den massa saker, så att jag inte får några "varningar" är väl för att man rör sig med och på rätt sidor osv.

Gillar att den sköter sitt i bakgrunden, och varken segar ner datorn eller stör för mycket.

Mycket är ju ändå upp till användaren, går säkert att smitta ner även den bäst skyddade datorn bara man vill :)

Alldeles för många är för godtrogna mot länkar filer, och klickar på allt som rör sig :)

Nu är jag absolut ingen säkerthetsnisse, utan surfar mailar och gör massor på nätet, bara man har en gnutta tanke så funkar det rätt bra (än så länge) :)

Redigerad av zub
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...