Veritech Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Hej på er Nyligen så började det komma upp varningmeddelanden som t.ex säger "det går inte att ta bort mappen, katalogen är inte tom" när jag antingen ska radera en fil eller en mapp och samma sak när jag ska flytta data mellan olika hårddiskar. Och för att till slut kunna flytta eller radera nått måste jag starta om datorn vilket blir jäkligt tröttsamt i längden såklart. Ideér någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Hade ganska ofta sådana problem när jag körde XP men det verkar faktiskt ha försvunnit i Windows 7. Hur som helst brukade jag använda gratisprogrammet Unlocker för att "låsa upp" filerna som därefter oftast kunde flyttas/raderas. http://ccollomb.free.fr/unlocker/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Ett annat tips kan vara att döda processen "explorer.exe" och sedan starta en ny sån. Ibland så släpper inte den riktigt taget om filerna. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veritech Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Unlocker fungerar ju i alla fall delvis så det är väl alltid nått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts