Gå till innehåll

Lite datafrågor


PCGuiden

Recommended Posts

256MB 1Rx16 PC2-4200U-444-12

Har 2 sådana i datorn men kan man sätta in 2x 512 Mb minne i datorn?

det står Cayman-RH Thinkcentre på moderkortet

Undrar om man kan sätta i någon form av grafikkort i en PCI plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

256MB 1Rx16 PC2-4200U-444-12

Har 2 sådana i datorn men kan man sätta in 2x 512 Mb minne i datorn?

Om du hittar motsvarande med 512Mb el. ett på 1Gb, så borde det inte vara ngt problem att byta ut minnesmodelerna.

det står Cayman-RH Thinkcentre på moderkortet

Undrar om man kan sätta i någon form av grafikkort i en PCI plats

Vad är det för dator, moderkortet du refererar till, är ngn variant av IBM?

Vet ej säkert, angående lediga PCI platser.

Troligen kan du byta ut det grafikkort som sitter i med ngt annat som är kompatibelt.

BIOS uppgraderingar och/eller ändring av inställningar i BIOS kan krävas för att få det att fungera.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del märkesdatorer är petiga när det gäller minnesspänning, CL-värden etc. Kingston garanterar att deras minne KTM3211 fungerar om det är chipset Intel 945GZ i datorn respektive KTM4982 om det är Intel 945G.

Tillägg: Kjells minnen du har länkat till är inte specificerade när det gäller CL-värden så det är ju oklart om de fungerar bra med CL4.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan funkar ju inte inte ens när jag byter till rätt adress

Hos mig fungerar sidan perfekt.

tel.nr är 031-652700

652720 kan du ringa också.

Dom skickar hem till dig.Dessutom är dom billiga..

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall jag välja då???

Vart kan jag köpa det jag skall ha då???

SIW borde ju kunna svara på vilket av de två chipset-alternativen som finns i datorn.

Sedan är det ju upp till dig om du vill chansa med Kjells minnen (ingen aning om vad för bytespolicy de har om minnena inte fungerar) eller om du vill köpa minnen som Kingston (eller Crucial/Corsair) garanterar fungerar och därmed går att reklamera om det inte stämmer. Dustin har ett stort sortiment av Kingston-minnen och Komplett har Crucial.

Om jag köper ett uppgraderingspaket kan jag bara koppla in hårddisken och sen fungerar allt som vanligt eller måste man ominstallera allt då????

Ett nytt moderkort kräver antingen en ominstallation eller att du innan överflyttningen av hårddisken avinstallerar alla drivrutiner som har med hårdvara att göra, t ex chipset-drivrutin. I det senare fallet brukar man kunna klara sig från en total ominstallation, däremot så kan det ibland behövas en reparationsinstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...