Gå till innehåll

Loggboken


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Ang rensning av loggar.

Bör man göra det ibland, det verkar ju vara tusentals när man tittar i loggboken.

Ibland är det varningar men även fel, man kanske inte skall grotta i det för mycket.

Utan risk menade jag som okunnig,det är välan inget man tar bort som behövs senare.

Tar loggarna stor plats i datorn, när det börjar bli tusentals ??

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det låter bra, även fel dyker opp, men datorn verkar ju funka ändå ??

Vad beror det på ?? Man kan välan radera rubbet ibland, även då felen menar jag.

Ursäkta min okunnighet.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan t.ex. vara gamla hänvisningar till avinstallerade program där .dll-filer försöker laddas fast programmet är borta.

Är det någon speciell du undrar över så kan du söka Källa Händelse-ID, så här t.ex. service control manager id 7026

I bland försöker jag gå till botten med ett felmeddelande, men stör det inte så får det oftast vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Enkanske udda fråga ang loggboken.

När man öppnar loggboken lokal, så finns det en kolumb i mitten som lyder följande.

Sammanfattning av administrativa händelser.

Senaste timmen, 24 timmar, 7 dagar.

Vissa felloggar som ligger här exp printservice, det ligger som ett fel, denna logg kan man inte radera om man nu vill, vet någon varför, eller kommer den automatiskt efter 7 dagar att försvinna, frågar för jag är nyfiken på hur det fungerar.

Vissa fel, och varninga Windowsloggarr som kommer opp i program, instalation, system, säkerhet går att ta bort, men inte den som jag relaterade till ex printservice.

Markerar man kolumben fel, och andvänder röda krysset ta bort, så kommer det opp en fråga ( är du säker på att du vill ta bort, händelser på sammanfattningslstan ) svarar man ja, så blinkar det till, men när man öppnar opp igen så är inget borta, men inget tas bort.

Kanske udda fråga men funderar.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tackar, nu kom jag på hur man gör, testade och det funkade, nu vet jag det till nästa gång om det skulle vara så.

Detta forum är kanon, tänk vad man får lära sig av alla kunniga, inga otrevliga eller dumma kommentarer får man inte,trots knäppa frågor som jag ibland kan ställa.

Känns tryggt att ställa frågor till er.

Under den tid jag har varit med, har jag från novis lärt mig mycket.

Ha en bra kväll alla.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...