Gå till innehåll

Nytt HTPC-bygge


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Håller på och beställer delar till en ny HTPC och har bestämt mig för följande...

Intel Core i3 Dual Processor i3-540

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=46473

+

Gigabyte GA-H55-UD3H, H55, Socket-1156

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID=3306

...till detta har jag beställt RAM-minne på 1600MHz (PC3-12800), men när jag studerar specarna på övriga delar så upptäcker jag att minneshastigheten 1600MHz inte finns med i CPU-specen...! Min fråga är nu... kommer dom beställda minnena inte att fungera?

Både minnen och CPU finns med i moderkortets kompatibilitetslista.

En annan fråga...

Tacksam för synpunkter om någon har erfarenhet av följande chassi! Skulle t.ex vilja veta formfaktor på PSU, samt eventuella problem med burken.

http://www.suza.fr/english/produits/case/Cube-Desktop/2610/2610.html

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga...

Tacksam för synpunkter om någon har erfarenhet av följande chassi! Skulle t.ex vilja veta formfaktor på PSU, samt eventuella problem med burken.

http://www.suza.fr/english/produits/case/Cube-Desktop/2610/2610.html

Om du skall ha i en Bluray brännare/läsare kan det nog bli trångt då den är något djupare än dvd historien

det enda jag kan tillägga i debatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall ha i en Bluray brännare/läsare kan det nog bli trångt då den är något djupare än dvd historien

det enda jag kan tillägga i debatten

Skall ringa "hovleverantören" senare... får fråga om det då! Jäkligt dåligt med info om burken... både hos tillverkare och försäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett byggarna på sweklockers och dom gnäller om platsen i dom flesta HTPC byggen om man skall ha in bluray läsare