Gå till innehåll

Har senaste IE8 installerad, men inte enl. många siter


Kaj

Recommended Posts

Jag får på många siter meddelandet att jag använder IE6, en gammal webbläsare, och rekommenderas uppgradera till en nyare version. Ett exempel är Twitters hemsida. Jag använder Windows XP med senaste versionen av IE8 installerad. Jag har testat samma siter med en annan dator med Windows 7 och IE8 och får inget meddelande om att jag använder en gammal webbläsare. Har testat med Firefox och Google Chrome på dessa siter och de accepteras utan ett meddelande om att installera senaste versionen av webbläsaren.

Är det så att det handlar om att jag ska byta webbläsare till annan än IE8?

Hur blir jag av med dessa irriterande meddelande?

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får på många siter meddelandet att jag använder IE6, en gammal webbläsare, och rekommenderas uppgradera till en nyare version. Ett exempel är Twitters hemsida. Jag använder Windows XP med senaste versionen av IE8 installerad. Jag har testat samma siter med en annan dator med Windows 7 och IE8 och får inget meddelande om att jag använder en gammal webbläsare. Har testat med Firefox och Google Chrome på dessa siter och de accepteras utan ett meddelande om att installera senaste versionen av webbläsaren.

Är det så att det handlar om att jag ska byta webbläsare till annan än IE8?

Hur blir jag av med dessa irriterande meddelande?

Tacksam för tips.

Problemet ligger nog på den andra sidan, hur de identifierar webbläsare och operativsystem, eller kopplar ihop dem.

Är nog inte något som du själv kan åtgärda.

(Tror jag!)

Men jag kan ha fel!!

Någon annan kanske har någon ide eller vet mera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skapa en egen tråd om dett härromdagen men orkade inte, haha. Har också upplevt samma sak, kört IE8 länge men sett på twitter att jag inte har senaste versionen och lika så på inet.se hittade en sida som identiferade webbläsare och enligt den hade jag IE8. Mysko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan man kolla vilken UserAgentString man sänder till webservrarna... och lite annat också!

http://www.enhanceie.com/ua.aspx

TACK!

Länken du angav visade vad som var problemet. Jag åtgärdade punkterna enl. förslagen om rensning i registret. Det gjorde susen. Nu får jag inget meddelande på Twitter i alla fall.

Innan hade jag gjort en återställning av Internet Explorer, men det löste inte problemet.

Testade samma länk efter åtgärderna i registret och nu fick jag inget förslag till åtgärd, så förhoppningsvis är problemet löst för den här gången.

/Kaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...