Gå till innehåll

Gadgets


Tony

Recommended Posts

Min Gadget Sveriges Radio, har helt plötsligt försvunnit efter att jag startat datorn på morgonen. det enda jag ser är en liten ruta med krysset för att stänga av den.

Jag har tagit bort den och hämtat hem en ny gadget för radion, men det är samma sak, en liten ruta med avstängningskrysset i. själva radion är borta.

Vad har hänt, och hur fixar man det?

Har W 7 enterprise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vet inte om det är SR Webradio du menar, men jag installerade den och resultatet kan du se på min bifogade bild, ungefär som det du beskriver... den är alltså obrukbar. Ren generellt kan sägas att många gadgets fungerar väldigt dåligt eller inte alls. Antingen är själva funktionen med gadgets dålig, eller så är gadgets dåligt skrivna. Det är ju inte microsoft som kodar gadgets, utan fristående programmakare.

post-1936-1268637079,88_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SR Webbradio är ju en av de gadgets som verkligen funkat bra på både Vista och 7 rent allmänt. Har hört några klagomål när man kör den på x64 bitars dock...

Mjoo... jag kör x64. Tycker hela "sidebar-konceptet" fungerar halvtaskigt på både Vista och W7 x64... x86 har jag inte användt något nämnvärt på flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

...kom just på en sak som har varit uppe tidigare...! Man kan ju köra 32-bitars sidebar även på 64-bitars system. Jag vet att jag skrev en liten "HowTo" för att få 32-bitars sidebar att autostarta istället för 64-bitars, men kan inte hitta inlägget nu. Det kan annars vara lösningen för att få SR Webbradio att fungera i x64-miljö.

Edit:

Found it...!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/18791-oordning-bland-alla-gadgets-i-sidopanelen-efter-omstartreboot/page__view__findpost__p__133738

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son.

exakt som din bild är det.Vad som hänt vet inte jag. har tagit bort den, startat om datorn samt hämtat hem Gadgeten igen, men utan resultat.

Tony.

Jag provade även med 32-bitars sidebar... samma fel! Får väl bara konstatera att den helt enkelt inte fungerar... i alla fall inte i mitt 64-bitarssystem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade även med 32-bitars sidebar... samma fel! Får väl bara konstatera att den helt enkelt inte fungerar... i alla fall inte i mitt 64-bitarssystem!

Okej. Får väl vara utan radio då. den har i alla fall fungerat till i morse. (Måndag morron).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Får väl vara utan radio då. den har i alla fall fungerat till i morse. (Måndag morron).

ok... försök då erinra dig vad du har gjort sedan i morse, som kan ha påverkat funktionen. Själv vill jag minnas att jag fick exakt samma fel sist jag provade...något år sedan kanske. Det enda jag kan tänka mig vara orsaken, är i så fall någon/några av mina säkerhetsinställningar eftersom jag kör ett ganska hårt schema i det fallet.

Hur som helst, behöver du inte avstå från radio... det finns massor av alternativ. Dock är det inte riktigt mitt område, så någon annan får nog ta över den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...