Gå till innehåll

Audacity


Sandstone50

Recommended Posts

Tack för tips om AudaCity för att spela in mina gamla kasetter,

MEN detta program är inte lätt. Finns inget enklare sätt att fixa detta ??

Ljudet borde i alla fall kunna bli i klass med vad jag kan höra när jag spelar upp kasetterna

i den kära gamla kasettradion, eller ?? Alltså utan en massa inställningar, filter och andra finesser.

Fick ju också tips om nån förstärkare från Kjell&Company,

men hur den skulle göra det hela enklare har jag inte riktigt kläm på- denna lilla dosa ??

Kan väl inte hjälpa mej att slippa alla fantastiska inställningar í AudaCity ??, eller ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda viktiga är att nivån är rätt, d.v.s så hög som möjligt, men aldrig över 0 dB. Nivån visas tydligt på mätarna i Audacity. Det gäller oavsett vilket program som används, eller hur digitaliseringen görs. Minsta överstyrning kvaddar signalen (orsakar kraftig distorsion).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt, kanske det blir lättare då - utan en massa exra info som jag inte får kläm på :-) tack, tack, tack

kan man få passa på att fråga - i sammanhanget, sen jag har hållit på med detta "företagande" i ljudets värld,

så tjuter datorn som om kniven skulle suttit i, när jag höjer nivån till över 50%, (när allt är bortkopplat och programmet inte körs),

till ex, när jag vill höja nivån på Skype. Kommer jag över 50% så är jag torsk. Inte en chans..

ljudet / tjutet- går genom märg och ben..Har jag sabbat ljudkortet eller ... ja inte vet jag, kan jag nollställa någonstans mån tro ??

Om jag ev. har gjort nåt tokigt i inställningarna på Audacity som fått så tokiga konsekvenser ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA, men ändå inte om du förstår vad jag menar... Rundgång har man ju hört talas om

Jag har ju kopplat ner programmet (Audacity), och kopplat bort alla kablar

hur kan det då bli rundgång, när jag sitter här i min ensamhet och bara höjer högtalarens volym, det finns ju inget att uppfatta som kan "gå runt"

Hur får jag tyst på detta fruktansvärda ljud, för jag behöver verkligen höja för att höra bättre...snyft, snyft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoWa- önskar jag inte hade mixat en massa med programmet,(det är nog det det beror på att ljudet är åt pipan nu)

men nu har jag 16 sidor med instruktioner att läsa, så det borde ordna sej så småningom :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...