kudden Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Fixa Kör på startmenyn i Windows 7 Eftersom den nya sökfunktionen i Windows 7 är tänkt att ersätta Kör-funktionen i Start-menyn finns denna som standard inte aktiverad. Vill du få tillbaka den gamla Kör-rutan gör du på följande vis: Högerklicka på Startknappen och välj Egenskaper > Anpassa och kryssa sedan i "Kommandot Kör". Quote
PCGuiden Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Nog fanns den där när jag installerade W7 iallafall måste fått ett bra exemplar då Quote
Nicklas Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 För mig stämmer det som kudden skriver, Kör visades inte som standard. Fast tycker nog detta var ett av de mer meningslösa tipsen här och att inställningen är en av de mer meningslösa i Windows då som sagt sök/körfältet finns där. Om man tvunget vill ha den gamla kör prompten är det bättre att lära sig snabbkommandot WIN+R (är det på engelskt windows i alla fall). Quote
kudden Posted March 27, 2010 Author Posted March 27, 2010 (edited) För mig stämmer det som kudden skriver, Kör visades inte som standard. Fast tycker nog detta var ett av de mer meningslösa tipsen här och att inställningen är en av de mer meningslösa i Windows då som sagt sök/körfältet finns där. Om man tvunget vill ha den gamla kör prompten är det bättre att lära sig snabbkommandot WIN+R (är det på engelskt windows i alla fall). Håller med dig Är ny med win.7 och är inte så haj på det än Skall hålla fingrarna i styr nästa gång.. Edited March 27, 2010 by kudden Quote
Nicklas Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Skönt att du tog det så. Lät lite bryskt när jag läste mitt inlägg nu. Tycker det är jättebra att folk tar sig tid att tipsa om saker. Quote
gsb Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Win+R har ju iofs funnits ett tag, typ sen WIn95 eller så... kudden: Prova Win+E, Win+M mfl, du kommer att bli överraskad vad många snabb kommandon det finns. /G Quote
Recommended Posts