Guest Emma) Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 hej. detta är kanske en konstig fråga men någon som vet varför jag ej får in min trådlösa nätverk från balkongen? min vän kom och hälsade på idag och han tog med sig sin HP Laptop och jag hade min Toshiba, och det var så bra väder så vi satt i min balkong med våra bärbara datorer och både hittade trådlösa nätverket men min kunde inte ansluta och hans hp bärbara kunde , hur kommer det sig? vad kan jag ändra på min bärbara för att fixa det ? tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Det framfår inte om du normalt har en fungerande trådlös koppling inomhus. Det kan vara så att Internet-modemets WiFi-inställning begränsar till en samtidigt uppkopplad PC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Det varierar ju hur bra antennerna i bärbara datorer fungerar. En sådan sak som att din väns dator kanske hade sin antenn lite närmare routern eller om vägen mellan din dators antenn och routern gick genom väggen eller den andra datorn påverkar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts