Gå till innehåll

Google Chrome


Manneman

Recommended Posts

Som standard fungerar bara IE8 med Windows 7 Jumplist... med en enkel moddning kan man få det att fungera med Firefox (om det inte redan funkar på senaste versionen). Är det någon som vet hur man kan få igång funktionen i Coogle Chrome? Jag har läst lite i ämnet och vad jag förstår så ska det funnits i tidigare versioner (beta) men inte nu längre.

Man tycker att det borde finnas någon addon eller moddning som kan få detta att fungera.

Jag förutsätter att alla vet vad jag menar... kanske dumt. Jag vill alltså ha ETT fönster uppe med flera flikar igång och ändå kunna se alla flikarna som thumbnails nere i aktivitetsfältet.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kolla detta tillägget... funkar utmärkt i ChromePlus i alla fall"

https://chrome.google.com/extensions/detail/gkfffobkcbchbenbkmlcmjefdhhipoce?hl=sv

Edit:

...det var kanske inte detta tillägget som gjorde det, ser jag nu! Kanske det är specifikt för ChromePlus... jag har i alla fall tumnagelbilder i aktivitetsfältet.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... det tillägget har jag redan sett. Det är ju nere i aktivitetsfältet jag menar. Som när man har ett IE8 fönster öppet med flera flikar... man låter musen flyta över aktivitetsfältet och ser då förhandsvisning på alla flikarna.

Liknande i Chrome då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice... ska försöka hitta lite screenshots. Kan avra intressant. Vad jag förstår så har det inte tummats på säkerheten. Ska vara lika säkert som Chrome?

Det mesta är samma, tror inte dom har ändrat på grundkonceptet! Bättre än GoogleChrome om du frågar mig... åtminstone integritetsmässigt. Själv skippade jag GoogleChrome för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den har ju verkligen mycket av det som Chrome saknar. Men det stör mig verkligen att där finns en del grafiska buggar i den. Mitt på verktygsfältet så är där ett fult streck... småsaker, jag vet... men sånt retar häcken av mig... :lol:

Som sagt... ska spana in den mer noga och se om det finns något att göra åt småbuggarna.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är en bugg... antar att du menar det tonade strecket i överkant på bokmärkesfältet. Några andra streck kan jag inte se... Själv har jag stängt bokmärkesfältet och kör istället med ikonen i verktygsfältet. Kanske du har något tema med buggar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat... bilden visar originaltemat... har även testat "vanliga" Windows Aero (om det skulle kunna ha att göra med vilket Windows tema jag använder)... samma vilket som. Har även fått lite hjälp av JoWa och det visar sig att Jumplistfunktionen finns aktiverad i senaste Dev-versionen av Chrome. Tyvärr så dyker samma grafiska bugg upp där. Kör jag "vanliga" Chrome så är allt som det ska men inte Jumplistfunktionen. Får spana vidare kring detta

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat den senaste Dev-versionen (Developer) och där funkar som sagt Jumplist helt perfekt. Vad gäller min grafiska bugg, ja det är vida kännt: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=37874

Bara att vänta på en fix

// Mange

Edit: Hittade en senare Build och där är buggen borta... och säkert dubbelt så snabb också... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppade över ChromePlus och gick till Chromium Dev Build 5.0.368.0 (43445). Jag fick buggen i den du länkade till igår men även en build av Chromium som jag fick av JoWa. Enligt länken så har det varit en bygg som följt med i några byggen men numera borta.

Ganska roligt att köra lite detektivarbete och sen få allt som man vill ha det!

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...