Gå till innehåll

bootmgr saknas


Recommended Posts

En vän till mig vill ha igång sin gamla laptop med Windows 2000 som inte är installerat.

Problemet är att ett meddelande dyker upp hela tiden "Bootmgr saknas". Jag har endast hittat lösningar till Windows Vista och 7, men inte till Windows 2000 eller med formaterad disk som i detta fallet.

När jag försöker boota från CD eller diskett så dyker meddelandet fortfarande upp. BIOS inställningarna har rätt inställningar på boot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vän till mig vill ha igång sin gamla laptop med Windows 2000 som inte är installerat.

Problemet är att ett meddelande dyker upp hela tiden "Bootmgr saknas". Jag har endast hittat lösningar till Windows Vista och 7, men inte till Windows 2000 eller med formaterad disk som i detta fallet.

När jag försöker boota från CD eller diskett så dyker meddelandet fortfarande upp. BIOS inställningarna har rätt inställningar på boot.

E du helt säker på att du har rätt inställningar i BIOS

Jag hade exakt samma problem när jag installerade Windows 7 på en nyformaterad HD i torsdags och

jag hade fel i BIOS. När jag bytt till DVD-ROM som första boot-device gick det som smort

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar med "göte's" tips.

Kan Linux eller tex. Vista ha varit inblandat ?

Det går att lösa på olika sätt, beroende på vad som har hänt.

Lättast är kanske att använda tex. Puppy

och radera Hdd'n.

http://puppylinux.org/main/index.php?file=Download%20Latest%20Release.htm

Att få tag i drivers till W2000 är kanske inte så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...