fetis Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 En vän till mig vill ha igång sin gamla laptop med Windows 2000 som inte är installerat. Problemet är att ett meddelande dyker upp hela tiden "Bootmgr saknas". Jag har endast hittat lösningar till Windows Vista och 7, men inte till Windows 2000 eller med formaterad disk som i detta fallet. När jag försöker boota från CD eller diskett så dyker meddelandet fortfarande upp. BIOS inställningarna har rätt inställningar på boot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 En vän till mig vill ha igång sin gamla laptop med Windows 2000 som inte är installerat. Problemet är att ett meddelande dyker upp hela tiden "Bootmgr saknas". Jag har endast hittat lösningar till Windows Vista och 7, men inte till Windows 2000 eller med formaterad disk som i detta fallet. När jag försöker boota från CD eller diskett så dyker meddelandet fortfarande upp. BIOS inställningarna har rätt inställningar på boot. E du helt säker på att du har rätt inställningar i BIOS Jag hade exakt samma problem när jag installerade Windows 7 på en nyformaterad HD i torsdags och jag hade fel i BIOS. När jag bytt till DVD-ROM som första boot-device gick det som smort MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Om det inte fungerar med "göte's" tips. Kan Linux eller tex. Vista ha varit inblandat ? Det går att lösa på olika sätt, beroende på vad som har hänt. Lättast är kanske att använda tex. Puppy och radera Hdd'n. http://puppylinux.org/main/index.php?file=Download%20Latest%20Release.htm Att få tag i drivers till W2000 är kanske inte så lätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts