Gå till innehåll

Nätverkskort


Trut

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem som jag inte haft förut. 2 st nätverkskort i samma burk. Problemet är, när jag aktiverer det andra kortet som jag stoppat i, då slutar det andra att funka. Internet och allt annat som måste ha nätet.

Men jag får ip på båda korten. Ett mot nätet, det som slutar funka när jag aktiverar det andra. Sen det nya, det får jag ett internt ip på som jag vill ha. Men varför slutar det ena att funka för?

Hmm ingen som har koll på detta? Det har inte löst sig.

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hoppas att det löst sig...om inte, fortsätt att läsa.

Du måste ha en brygga för att få det fungerande...

Installera båda nätverkskorten (det har du gjort), se till att du kommer ut på internet från det ena (det gör du också), markera båda korten (blåfärgade) och högerklicka välj "skapa brygga" eller vad det nu står...

Efterd det att maskinen malt klart så får du konfigurera det bryggade kortet som vanligt med ip-adress osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret. Men det har inte löst sig.

Jag vet inte om du förstod mig rätt där.

Jag har haft så där förut utan att behöva göra en brygga. Ett ska mot nätet, det andra ska ha en intärn ip som jag får från min router. Så kort nr 2 som ej är ut mot nätet ska gå till en router. Så har jag haft det förut och det har funkat. Men det var på en annan dator. Ska ju funka på denna också tycker jag.

Så konstigt att nr ett lägger av när jag aktiverar nr 2. Har aldrig vart med om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...