Andreas Stenhall Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Nedanstående guide rekommenderas endast till erfarna användare då guiden innefattar hacking av systemfiler. Resultatet blir att man får en helt ren välkomstskärm från allt utom loginrutan. http://www.askvg.com/how-to-remove-branding-logo-and-ease-of-access-accessibility-button-from-windows-vista-and-7-login-screens/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 (edited) I dag kom en till i samma stil, från samma sajt... nämligen ta bort avstängningsknappen från välkomstskärmen också. Och efter alla dessa år så kan jag forfarande inte låta bli att testa sådana här dumheter emellanåt... man borde ha lärt sig, men icke! Hur som helst så slutade det med att jag inte kom fram till skrivbordet efter omstart... helsvart skärm med pekare endast! Kan möjligen ha berott på att välkomstskärmen redan var tweakad med egen bild. Det fick bli systemåterställning från reparationskonsollen, med allt vad det innebär på en raid-config. Kan säga att jag är botad för ett tag framöver igen...! Edited April 21, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 e-son, läste du inte rekommenderas endast till erfarna användare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 e-son, läste du inte rekommenderas endast till erfarna användare? Nej, det missade jag...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts