Gå till innehåll

Hardcore-modifiering av välkomstskärmen


Recommended Posts

Nedanstående guide rekommenderas endast till erfarna användare då guiden innefattar hacking av systemfiler. Resultatet blir att man får en helt ren välkomstskärm från allt utom loginrutan.

http://www.askvg.com/how-to-remove-branding-logo-and-ease-of-access-accessibility-button-from-windows-vista-and-7-login-screens/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag kom en till i samma stil, från samma sajt... nämligen ta bort avstängningsknappen från välkomstskärmen också. Och efter alla dessa år så kan jag forfarande inte låta bli att testa sådana här dumheter emellanåt... man borde ha lärt sig, men icke! :rolleyes:

Hur som helst så slutade det med att jag inte kom fram till skrivbordet efter omstart... helsvart skärm med pekare endast! :angry: Kan möjligen ha berott på att välkomstskärmen redan var tweakad med egen bild.

Det fick bli systemåterställning från reparationskonsollen, med allt vad det innebär på en raid-config. Kan säga att jag är botad för ett tag framöver igen...! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...