Lasse B Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Fråga. Såg att jag hede fått en valfri uppdatering som heter KB 97 64 22. Det står följande: Instalera denna uppdaterin för att stödja Secure Digital -kort som är större än 32 gb. ?? Vad har man denna till, kan jag vara utan den, vad är Secure Digital -kort för någonting ?? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Om Secure Digital: http://sv.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital Använder du inte sådana minneskort kan du vara utan uppdateringen, men det skadar heller inte att installera den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Uppdateringen gör det möjligt att använda SD-kort större än 32GB och om du inte har något sådant klarar du dig definitivt utan uppdateringen i fråga. SD-kort är en typ av minneskort som används för lagring av data. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Hur vet man om det finns på min dator ??? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Korten sitter inte dolda i datorn, utan dem stoppar man själv in i en kortläsare, som kan vara inbyggd i datorchassit, eller kopplad med usb-kabel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 (edited) Korten sitter inte dolda i datorn, utan dem stoppar man själv in i en kortläsare, som kan vara inbyggd i datorchassit, eller kopplad med usb-kabel. Tackar, bra då löste det sig för mig igen, tack vare er alla. Det ända jag har är ett inloggningskort, till bank ( Bank Id ) för att betala räkningar,deklarera med mera, men det är välan inte det ?? Eller är det de. Ha en bra kväll. Lasse B Edited April 27, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Kortläsaren sitter längst fram på vänster sida, ett litet slot där man trycker in kortet. Bra att ha om man t.ex. har en digitalkamera med SD-kort eller en telefon med mini-SD. Det går mycket fortare att läsa och skriva direkt till kortet än genom att ansluta med USB-kabel. HP: Inbyggd 5-i-1 digital medieläsarer för Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Kortläsaren sitter längst fram på vänster sida, ett litet slot där man trycker in kortet. Bra att ha om man t.ex. har en digitalkamera med SD-kort eller en telefon med mini-SD. Det går mycket fortare att läsa och skriva direkt till kortet än genom att ansluta med USB-kabel. HP: Inbyggd 5-i-1 digital medieläsarer för Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort Kort till Cameran har jag, men det är inte större än 32 gb som det stod, då kan jag välan skippa uppdateringen ?? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Kort till Cameran har jag, men det är inte större än 32 gb som det stod, då kan jag välan skippa uppdateringen ?? Så var det med det, nu lägger jag detta åt sidan, tack för all hjälp. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts