Nirvasher Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 (edited) Sedan jag installerade Wacoms Bamboo ritbräda, har menyerna som dyker upp på några ställen, som när jag högerklickar på skrivbordet eller väljer arkiv och liknande i anteckningar blivit vänsterställd istället för högerställda. Konstigt nog, om jag högerklickar eller är i menyn i Firefox, är det som vanligt. Detta måste helt enkelt vara en Windows inställningsfråga! Men min fråga är vart jag ändrar det, eftersom jag tycker att det är något störande med att det det lägger sig olika. Se bild om ni inte förstår hur jag menar! 1 dag senare och ingen som svarat, tydligen inget lättlöst problem. Edited May 4, 2010 by Nirvasher Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Återgår menyerna till det normala om du avinstallerar programmet för din Wacom Bamboo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Återgår menyerna till det normala om du avinstallerar programmet för din Wacom Bamboo? Nej, avinstallerade drivrutinerna precis och startade om datorn. Menyerna är fortfarande vänsterställda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Bamboo har av någon anledning kladdat i registret... prova den här registeråterställningen och starta om! RightHandMenus.reg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Bamboo har av någon anledning kladdat i registret... prova den här registeråterställningen och starta om! RightHandMenus.reg Antar att det bara är att ta bort .txt framför och sedan dubbelklicka på filen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 (edited) Antar att det bara är att ta bort .txt framför och sedan dubbelklicka på filen? Ja, har du lyckats få till filändelsen .txt, så skall den tas bort. Rätt filändelse skall vara .reg Edit: Firefox har den idiotiska egenheten att lägga till filändelsen .txt på allt som är textbaserat verkar det som. Edited May 9, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 (edited) 9 nedladdningar...? Var det så många som hade problem med vänsterhängda menyer, eller bara nyfikenhet? Så här skulle jag tro att det ligger till...! Nedanstående är ett känt registerhack, som Wacoms utvecklare tydligen har valt att utnyttja istället för att koda en egen specifik menyvisning. Inte så konstigt som det verkar kanske, eftersom det mest praktiska för en högerhänt person faktiskt är att ha menyerna till vänster om pennan. Sen vet jag inte om det finns fler förklaringar eftersom jag aldrig har testat Wacoms Bamboo ritbräda. Hur som helst... för att återställa till högerhängda menyer, tar man helt enkelt bort registervärdet "MenuDropAlignment" och startar om burken! LeftHandMenus.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows] "MenuDropAlignment"="1" Edited May 9, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 9 nedladdningar...? Var det så många som hade problem med vänsterhängda menyer, eller bara nyfikenhet? Så här skulle jag tro att det ligger till...! Nedanstående är ett känt registerhack, som Wacoms utvecklare tydligen har valt att utnyttja istället för att koda en egen specifik menyvisning. Inte så konstigt som det verkar kanske, eftersom det mest praktiska för en högerhänt person faktiskt är att ha menyerna till vänster om pennan. Sen vet jag inte om det finns fler förklaringar eftersom jag aldrig har testat Wacoms Bamboo ritbräda. Hur som helst... för att återställa till högerhängda menyer, tar man helt enkelt bort registervärdet "MenuDropAlignment" och startar om burken! Haha! Jag blev själv förvånad över att så många laddat ner filen faktiskt. Men det fungerade! Jävlar vad du är grym e-son, högsta betyg vilken dag som helst!! Tack än en gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Tackar för betyget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts