Gå till innehåll

Vänsterställd meny


Nirvasher

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Sedan jag installerade Wacoms Bamboo ritbräda, har menyerna som dyker upp på några ställen, som när jag högerklickar på skrivbordet eller väljer arkiv och liknande i anteckningar blivit vänsterställd istället för högerställda.

Konstigt nog, om jag högerklickar eller är i menyn i Firefox, är det som vanligt. Detta måste helt enkelt vara en Windows inställningsfråga! Men min fråga är vart jag ändrar det, eftersom jag tycker att det är något störande med att det det lägger sig olika. :P

Se bild om ni inte förstår hur jag menar!

1 dag senare och ingen som svarat, tydligen inget lättlöst problem. ;)

post-5287-1272890790,91_thumb.jpg

Redigerad av Nirvasher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återgår menyerna till det normala om du avinstallerar programmet för din Wacom Bamboo?

Nej, avinstallerade drivrutinerna precis och startade om datorn. Menyerna är fortfarande vänsterställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Antar att det bara är att ta bort .txt framför och sedan dubbelklicka på filen?

Ja, har du lyckats få till filändelsen .txt, så skall den tas bort. Rätt filändelse skall vara .reg

Edit:

Firefox har den idiotiska egenheten att lägga till filändelsen .txt på allt som är textbaserat verkar det som. :angry:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

9 nedladdningar...? :blink: Var det så många som hade problem med vänsterhängda menyer, eller bara nyfikenhet?

Så här skulle jag tro att det ligger till...!

Nedanstående är ett känt registerhack, som Wacoms utvecklare tydligen har valt att utnyttja istället för att koda en egen specifik menyvisning. Inte så konstigt som det verkar kanske, eftersom det mest praktiska för en högerhänt person faktiskt är att ha menyerna till vänster om pennan. Sen vet jag inte om det finns fler förklaringar eftersom jag aldrig har testat Wacoms Bamboo ritbräda.

Hur som helst... för att återställa till högerhängda menyer, tar man helt enkelt bort registervärdet "MenuDropAlignment" och startar om burken!

LeftHandMenus.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"MenuDropAlignment"="1"

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 nedladdningar...? :blink: Var det så många som hade problem med vänsterhängda menyer, eller bara nyfikenhet?

Så här skulle jag tro att det ligger till...!

Nedanstående är ett känt registerhack, som Wacoms utvecklare tydligen har valt att utnyttja istället för att koda en egen specifik menyvisning. Inte så konstigt som det verkar kanske, eftersom det mest praktiska för en högerhänt person faktiskt är att ha menyerna till vänster om pennan. Sen vet jag inte om det finns fler förklaringar eftersom jag aldrig har testat Wacoms Bamboo ritbräda.

Hur som helst... för att återställa till högerhängda menyer, tar man helt enkelt bort registervärdet "MenuDropAlignment" och startar om burken!

Haha! Jag blev själv förvånad över att så många laddat ner filen faktiskt. :lol: Men det fungerade! Jävlar vad du är grym e-son, högsta betyg vilken dag som helst!!

Tack än en gång! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...